0  |  0

ورود تیم‌های پذیرفته شده در مرکز رشد فناوری نخبگان به مرحله استقرار

ورود تیم‌های پذیرفته شده در مرکز رشد فناوری نخبگان به مرحله استقرار

تیم‌های جدید پذیرفته شده در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی وارد مرحله استقرار در فضای کاری مشترک (Co-working Space) شدند.
مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی تیم‌های جدید پذیرفته شده در این مرکز را وارد مرحله استقرار در فضای کاری مشترک (Co-working Space) کرد.
در دوره فضای مشترک، مرکز رشد علاوه بر اینکه به تیم‌ها درخصوص پذیرششان در مرکز و حل برخی از مشکلاتشان کمک می‌کند، مهارت هایی درخصوص تجاری‌سازی طرح‌هایشان نیز به آنها آموزش و انتقال داده می‌شود.
این دوره شامل برنامه‌های گوناگون گروهی شامل چندین کارگاه آموزشی و بازدید از شرکت‌های موفق است و به مدت دو ماه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود.
این دوره، چهارمین چرخه ایست که این برنامه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود. بازخورد دریافتی ما از دوره‌های همکاری که در گذشته برگزار شده، مثبت بوده است.
به همین دلیل امسال با فراخوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها داده شده است 30 تیم یا شرکت شرایط اولیه حضور در این دوره و برنامه را احراز کردند.
این برنامه دستاوردهایی همچون افزایش مهارت‌ها وارتقای سطح پذیرش تیم‌ها را به همراه داشته است و در طی این دوره‌ها، مهارت‌های ارتباط‌ گیری میان تیم‌های عضو و مرکز رشد بیشتر شد.
دوره برنامه‌ریزی برای کسب و کار را برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که برنامه‌ریزی را با استفاده از نرم افزارها انجام می‌دهند.
از این به بعد هر هفته و هر روز مرکز رشد فناوری نخبگان کنارشان است تا اینکه نقشه راه مناسبی را تهیه ببینند. این مرکز همچنین به تیم‌ها تکنیک‌هایی برای جذب هدفمند، مشارکت افراد تیم، کار تیمی آموزش می‌دهد.
در دوره مدل تجاری به شرکت‌های فناور درخصوص روندهای فناوری و هوشمندسازی کسب و کار، انتخاب فناوری و مسیر مناسب، آموزش‌هایی داده می‌شود.
یکی از مهارت‌هایی که در این دوره آموزش داده می‌شود نحوه ارائه یا (Pitch) است که تیم‌ها با استفاده از این مهارت افراد می‌توانند به ارائه کوتاه و کاملی از تیم و هدف‌هایشان بپردازند.
همچنین بر روی مدل تجاری نیز کار می‌شود که در نتیجه آن، تیم‌ها می‌توانند به شناخت بهتری از شرکت و کسب و کارهای خود دست یابند.
در نهایت در روز پایانی (selection day) یک معارفه صورت می‌گیرد تا نتیجه فعالیتی که در این دوره انجام شده به نمایش گذاشته شود.
در این دوره به تیم‌ها، آموزش داده می‌شود که در یک اتاق فکر بزرگ با یکدیگر کار کنند و مشکل یک تیم مشکل همه می‌شود.
تمام تیم ها به هم کمک می‌کنند و یک طوفان فکری و پرتاب ایده و راه‌حل به وجود می‌آید. این شرکت‌ها به مرحله‌ای می‌رسند که بتوانند مسایل و مشکلات‌شان را در کنار هم حل کنند و کار تیمی بهتری بین شرکت‌ها شکل می‌گیرد.
در سال 95 که اولین دوره فضای کاری مشترک برگزار شد این مرکز به هدف های خود رسید و در آن دوره توانست مشارکت افراد در حل مشکلات را بالا ببرد. همچنین با اقدامی که صورت گرفت افراد شناخت خوبی از طرح و تیم‌شان پیدا کردند و بهتر در خصوص ادامه یا توقف فعالیتشان تصمیم گرفتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com