0  |  0

تاثیر شگرف فوتونیک برصحنه نوآوری جهانی

تاثیر شگرف فوتونیک برصحنه نوآوری جهانی

اغراق نیست اگر بگوییم هیچ‌چیز دیگری مانند فوتونیک بر صحنه نوآوری جهانی تأثیر ندارد و موفقیت آن بر پایه سه اصل برتری علم، نوآوری و روحیه پیشگام بودن است. حقیقت این است که فوتونیک هم توانمند کننده انقلاب صنعتی دیجیتالی خواهد بود و هم یکی از عمده‌ترین کاربران آن به شمار می‌رود بنابراین نیاز به افراد فعال در این زمینه در برنامه‌های صنعتی افزایش خواهد یافت.
محققان و فناوران فعال در حوزه لیزر و فوتونیم درگذشته اقدام به برپایی و تأسیس نمایشگاهی با عنوان" laserword of phtonics " کردند که امروز 30 سال از تأسیس این نمایشگاه می‌گذرد، هر دو سال یک‌بار سه عامل برتری علم، نوآوری و روحیه پیشگام بودن که پیش‌تر به آن اشاره کردیم به بهترین شکل توسط شرکت‌های فعال در حوزه تجارت جهانی فوتونیک به نمایش گذاشته‌شده و برگزاری دوره‌های مختلف این رویداد، نشان‌دهنده مداومت طولانی، مستر و مثمر ثمر این استارت آپ از زمان شروع آن است.
جهان امروز رو به پیشرفت‌های روزافزون برای رقابت و ساخت نمونه‌های اولیه از میزان ایده‌هایشان قرار می‌دهد و امکانی برای به‌کارگیری ابتکار عمل درزمینهٔ تولید ابزار نور ساخت برای جوانان فراهم می‌سازد. برخی از شرکت‌ها و فعالان تجاری مانند itq ، electronics Conrad هم از همکاران این برنامه هستند.
نمایشگاه جهانی لیزر و فوتونیک نمایشگاهی درزمینهٔ تجارت پیشرو در صنعت لیزر و فوتونیک نیز است. یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های جهانی فوتونیک در اروپا به‌موازات نمایشگاه تجاری برگزار می‌شود. این برنامه شامل 5 کنفرانس علمی سازمان‌های برتر جهانی است. این رویداد ترکیبی از نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های پژوهشی و علمی است و همراهی این بخش‌ها سبب توسعه فناوری‌های نوری می‌شود.
نمایشگاه جهانی لیزر و فوتونیک چین و نمایشگاه جهانی لیزر و فوتونیک هد، از گردهمایی‌های مشابهی هستند که در زمینه توسعه فناوری‌های لیزری و نوری فعالیت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت؛ نمایشگاه جهانی لیزر و فوتونیک با تلاش فراوانی به آینده و تحولات پیش روی این صنعت است و یک شبکه گسترده جهانی در حوزه لیزر و فوتونیک به شمار می‌رود.
ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی؛ به‌منظور رشد و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه لیزر و بررسی زاویه‌های مختلف این علم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com