0  |  0

ایران، رتبه هفتم فناوری های نو در جهان

ایران، رتبه هفتم فناوری های نو در جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حمید رضا امیری نیا در آیین اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با اشاره به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باور ما در دوران نوجوانی این بود که این کشور، حتی قادر به تولید یک سوزن نیز نیست.

وی با بیان اینکه رشد علم و فناوری در دوره رژیم منحوس پهلوی روز به روز کاهش می یافت ادامه داد: ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی، حتی قادر به تولید سیم خاردار نبود و مجبور بود برای تامین نیازهای خود به واردات روی آورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: همه باید نهایت تلاش خود را در راستای پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و در سطح منطقه به کار ببندیم.

رییس کمیته اقتصاد دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت. 10 سال پیش در زمینه فناوری های نانو، رتبه 57 دنیا بودیم ولی بر اساس آخرین دستاورد بررسی ها، رتبه فعلی ایران در زمینه فناوری های نانو، رتبه هفتم جهانی است.

امیری نیا اظهار کرد: بیش از 300 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند که در بین این شرکت ها، شرکت هایی از این استان نیز وجود دارد که برخی از آن ها توانسته اند در عرصه منطقه ای و جهانی به رقابت با سایر کشورها بپردازند.

وی با بیان اینکه توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و برگزاری نمایشگاه های این چنینی می تواند اقتصاد این استان و کشور را متحول کند عنوان کرد: امروز اقتصاد دانش بنیان دیگر یک انتخاب نبوده بلکه یک اجبار و ضرورت است.

امیری نیا همچین با تاکید بر لزوم توجه همگانی به اجرای عملی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله) در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: ساده ترین تعریف برای اقتصاد مقاومتی این است که وقتی نیازی به کالا، خدمت و یا جنس خاصی داریم و کشور و یا فردی که دارای این موارد است ولی از دادن آن به ما امتناع می کند بتوانیم نیازهای خود را رفع کنیم.

وی از تحریم های جمهوری اسلامی ایران توسط غرب، به عنوان فرصت مناسبی برای افزایش پیشرفت های کشور نام برد و افزود: به استقبال تحریم نمی رویم چرا که معتقد هستیم تعاملات بین المللی نقش موثری در افزایش سرعت رشد دانش و فناوری دارد.

وی از آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با مشارکت استانداری ها برای بررسی طرح های دانش بنیان که رویکرد محرومیت زدایی دارند خبر داد و افزود: پس از انجام بررسی های لازم، آماده مشارکت 49 درصدی از طرف ستاد و 51 درصدی شرکت مورد نظر هستیم.

امیری نیا مردمی کردن اقتصاد را یکی از مهم ترین نیازها و اولویت های کشور دانست و عنوان کرد: از شرکت های دانش بنیانی که آماده ورود به بازارهای جهانی و ارائه محصولات خود هستند به صورت ویژه حمایت می کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: هیچ راهی جز مسیر دانش بنیان در توسعه اقتصاد کشور و ایجاد رفاه هر چه بیشتر برای مردم نداریم که باید با استفاده از ظرفیت و توان نیروهای جوان و دانشمند خود این هدف را محقق کنیم.

وی خطاب به فناوران و مدیران شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: فناوری و دانش، 30 درصد مساله است. 70 درصد مابقی چگونگی تجاری سازی، بازاریابی و نحوه حضور در بازارهای جهانی است که این مهم، مهارتی ارزشمند است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com