0  |  4

اسرار موفقيت كارآمدترين كمپين‌های رسانه‌های اجتماعی

اسرار موفقيت كارآمدترين كمپين‌های رسانه‌های اجتماعی

اسرار موفقيت كارآمدترين كمپين‌های رسانه‌های اجتماعی

من مدت زیادی در برابر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مقاومت كردم و معتقدم كه ابزارها و استراتژی‌های رایگانی وجود دارند كه طبیعتا می‌توانند به رشد كسب و كار شما در رسانه‌های اجتماعی كمك نمایند.

اگر می‌خواهید روی تبلیغات آنلاین سرمایه‌گذاری كنید، تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بیشترین سود را برای شما به همراه داشته باشد و گاهی ارزان‌ترین روش برای رسیدن به مشتریان است.

بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال، در عرصه‌ی بهترین شیوه‌ها و استراتژی‌های جالب تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، پیشگام هستند. در اینجا هفت نكته‌ی عملی را به شما توصیه می‌كنم تا بتوانید تبلیغات موفقی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید:

1. از تبلیغات خود، نسخه‌های متعددی ایجاد كنید.

وقتی می‌خواهیم نوع تیتر پست‌های خود را انتخاب كنیم با گزینه‌های زیادی مواجه می‌شویم، به همین خاطر تك‌تك آنها را تست می‌كنیم تا ببینیم كدام‌یك بهتر است. در مورد تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هم می‌توان از همین ایده استفاده كرد. وقتی یك تبلیغات موفق در رسانه‌های اجتماعی را مطالعه می‌كنید، به احتمال زیاد این تبلیغ بر اساس مراحل زیر دستخوش تغییراتی شده است:

  • 1 . نوشتن چندین نسخه از كپی تبلیغات
  • 2 . تست تصاویر مختلف
  • 3 . تعدیل مخاطبین هدف

در مورد تست كپی‌های مختلف تبلیغات، توصیه‌های مشهوری وجود دارد. مثلا برای تصاویر، می‌توانید چیزهایی مثل تصاویر محصولات، افراد و چهره‌ها، و حتی ایده‌های فرهنگی را تست كنید.

وقتی نوبت به مخاطبین سفارشی می‌رسد، تاكتیك‌های خیلی خوبی را می‌توان به كار برد.

3000 تا 5000 مخاطب هدف، خیلی خیلی كم است و اگر چند میلیون باشد هم خیلی زیاد خواهد بود.

2 . از دكمه‌ی "بیشتر بدانید" استفاده كنید.

وقتی می‌خواهید در صفحه‌ی فیسبوك خود تبلیغات ایجاد كنید می‌توانید یكی از 7 دكمه‌ی زیر را برای تبلیغات خود به كار ببرید. اگر شك دارید، انتخاب یك دكمه بهتر از این است كه هیچ دكمه‌ای را انتخاب نكنید. بهترین دكمه در بین اینها، دكمه‌ی "بیشتر بدانید" است.

این 7 دكمه عبارتند از:

  • 1 . همین حالا خرید كنید.
  • 2 . همین حالا ثبت كنید.
  • 3 . بیشتر بدانید.
  • 4 . ثبت‌نام كنید.
  • 5 . دانلود كنید.
  • 6 . بیشتر ببینید.
  • 7 . تماس با ما

فلسفه‌ی مفید بودن دكمه‌ی "بیشتر بدانید" این است كه به شما كمك می‌كند بر تبلیغات خود بیشتر تمركز كنید و مخاطب را تحریك می‌كند كه روی آن كلیك نماید.

3 . یك صفحه‌ی فرود(لندینگ پیج) سفارشی بسازید.

اگر هدف شما از تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، فروش و ثبت‌نام و غیره است، پس قاعدتا فقط به خود تبلیغات فكر نمی‌كنید، بلكه به جایی فكر می‌كنید كه یك شخص ممكن است یك بار روی آن كلیك كند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، یك فرایند دو مرحله‌ای است:

  • 1 . تبلیغات ایجاد كنید.
  • 2 . مقصد را بسازید.

برخی از موفق‌ترین كمپین‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی دارای صفحات فرود سفارشی هستند.

تبلیغ شما هر چه بیشتر مورد هدف قرار گیرد، به همان اندازه، صفحه‌ی فرود شما نیز بیشتر باید مورد هدف باشد. شما همین مورد را در مورد تبلیغات تجارت الكترونیك هم مشاهده می‌كنید، كه در آن یك محصول واحد هدف‌گیری شده و سپس شخص با استفاده از تبلیغ به سمت صفحه‌ی محصول اصلی هدایت می‌شود. به همین‌منظور، یك صفحه‌ فرود كلیكی توصیه می‌شود كه در واقع یك صفحه‌ی واسط بین تبلیغ و مقصد نهایی محسوب می‌شود.

ویدیوها یا تصاویر محصولی كه یك مقصد یا محصول به آنها لینك شده است، باعث می‌شوند بازدیدكننده روی آن كلیك نماید.

4 . قیمت را صادقانه اعلام كنید.

یك نكته‌ی جالب دیگر این است كه ترافیك خود را از قبل تعیین كنید. مثلا ممكن است فقط بخواهید افرادی روی تبلیغ شما كلیك كنند كه به راحتی می‌توانند هزینه‌ی محصول شما را پرداخت نمایند. به همین دلیل باید قیمت محصول خود را از همان اول اعلام كنید.

با این كار می‌توانید ترافیكی كه به صفحه‌ی فرود شما ختم می‌شود را تعیین كنید و در هزینه‌های پرداخت به ازای هر كلیك كه به خرید منجر نمی‌شوند نیز صرفه‌جویی نمایید. به عبارت دیگر، افرادی كه روی تبلیغ شما كلیك می‌كنند هدف نیستند، بلكه هدف افرادی هستند كه روی تبلیغ كلیك كرده و در نهایت محصول یا سرویس شما را خریداری می‌نمایند.

5 . تخفیف دهید.

در یك نظرسنجی مشخص شد كه 67 درصد افراد روی پیشنهادات تخفیف‌دار كلیك می‌كنند. یك استراتژی ساده برای یك تبلیغ موفق در رسانه‌های اجتماعی این است: در تبلیغ خود، اعلام كنید كه تخفیف هم دارید.

حتما لازم نیست به خاطر تخفیف، همیشه یك رویداد بزرگ فروش انجام شود. مثلا ما سه گزینه‌‌ی مختلف برای قیمت‌گذاری داریم: رایگان، عالی، تجاری. قیمت عالی، وقتی كه به جای ماهانه به صورت سالانه و از قبل پرداخت شود كمتر است، و نوعی تخفیف در خود به همراه دارد.

6 . ترافیك تلفن‌همراه را فیلتر كنید.

وقتی یك تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌‌كنید، معمولا این گزینه را در اختیار دارید كه با توجه به عواملی، مخاطبین را بخش‌بندی نمایید، مثل كاربران دسكتاپ/ لپ‌تاپ و كاربران تلفن‌همراه.

برای اینكه نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل را به طور كامل بهینه كنید، تبلیغات خود را به كاربران دسكتاپ و لپ‌تاپ نشان دهید و از كاربران تلفن‌های همراه صرف‌نظر نمایید، زیرا به احتمال زیاد صفحه‌ی شما برای موبایل طراحی نشده است و كمتر احتمال دارد ترافیك‌های تلفن‌همراه به خرید یا ثبت‌نام منجر شوند.

7 . روی نمره‌ی تناسب تمركز كنید.

من موقع تست تبلیغ خود، ابتدا به نمره‌ی تناسب نگاه كردم. اگر این نمره كمتر از 8/10 باشد یعنی باید گروه هدف خود را تعدیل كنم، و اگر بالاتر باشد یعنی كارم كاملا درست است.

نمره‌ی تناسب نشان می‌دهد كه نظر فیسبوك در مورد تبلیغ شما چیست و چرا ممكن است تبلیغات خاص شما را به سایر تبلیغات ترجیح دهد. فیسبوك از نمره‌ی تناسب برای تعیین تعامل "موردانتظار" با تبلیغ شما استفاده می‌كند.

نمره‌ی تناسب بر اساس بازخورد منفی و مثبت موردانتظار و واقعی از جانب مخاطبین هدف، محاسبه می‌شود. وقتی كاربران با تبلیغ تعامل برقرار كرده و بازخورد ارائه می‌دهند، این نمره به‌روز‌رسانی می‌گردد. برخی از بازخوردهای مثبت عبارتند از لایك مردم، كامنت گذاشتن، و به اشتراك گذاشتن تبلیغ شما و غیره. برخی از بازخوردهای منفی هم عبارتند از مواردی كه افراد تبلیغ شما را پنهان كرده یا از شما می‌خواهند به آنها تبلیغ نفرستید.

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com