0  |  0

ایران از انتقال تکنولوژی، سرمایه و کارآفرینی در صنعت برق استقبال می کند

ایران از انتقال تکنولوژی، سرمایه و کارآفرینی در صنعت برق استقبال می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ستار محمودی روز دوشنبه در سی امین کنفرانس بین المللی صنعت برق در محل پژوهشگاه نیروی تهران افزود: در چشم انداز 1404 ایران باید در منطقه در جایگاه نخست باشد که مفهوم اصلی آن اول بودن ظرفیت است.
وی با بیان اینکه بالاترین ظرفیت ها، انرژی و به خصوص صنعت برق است افزود: جایگاه صنعت برق بسیار بالاست و تولید، صادرات محصولات و خدمات مهندسی و عدم وابستگی به خارج از کشور، یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است.
محمودی در ادامه به برخی چالش ها و مشکلات صنعت برق کشور نیز اشاره کرد و افزود: هر چند در همه جای دنیا میزان مصرف انرژی شاخصی از توسعه یافتگی کشورهاست، اما شاخص بالای مصرف برق در ایران که سالانه 6 درصد به آن اضافه می شود به توسعه یافتگی لازم کشور ختم نشده است.
وی تصریح کرد: آمار بالای تلفات انرژی، بهینه نبودن گردش مالی سالانه 250 هزار میلیارد ریالی صنعت برق، عدم استفاده مناسب از ظرفیت های مرزهای آبی و خاکی کشور، پتانسیل بالای 77 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر که تبدیل به بالفعل نشده، لزوم هوشمندسازی مدیریت، شبکه و اقتصاد برق و اصلاح تعرفه های برق از جمله مسایل اساسی این صنعت است که جای تحقیق و پژوهش بسیار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com