0  |  0

کارفرمایان از ظرفیت طرح کارورزی فارغ التحصیلان استفاده کنند

کارفرمایان از ظرفیت طرح کارورزی فارغ التحصیلان استفاده کنند

آیت ارمغانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در قالب این طرح 30میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده و حدود پنج هزار دانش آموخته دانشگاهی در فراخوان این طرح ثبت نام کرده اند.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح تمامی دانش آموختگان بیکار دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می توانند به مدت 12ماه با هدف مهارت آموزی از طریق کارفرمایان به کار گرفته شوند.
وی با بیان اینکه درقالب این طرح 50درصد حقوق فارغ التحصیل کارورز از طریق دولت پرداخت می شود، خواستار برنامه ریزی کارفرمایان و مدیران شرکت های صنعتی، تولیدی و خدماتی برای استفاده از ظرفیت بیشتر این طرح شد.
به گفته وی این طرح هنوز با استقبال کارفرمایان مواجه نشده است.ارمغانی بیان کرد: حداکثر سن برای متقاضیان این طرح، 27 سال برای مقطع تحصیلی کاردانی ،30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 33سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 37سال برای مقطع تحصیلی دکتری است.
وی با بیان اینکه طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن آنها اضافه می شود افزود: سپری شدن دست کم 6 ماه و حداکثر 2 سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان و نداشتن سابقه شرکت در طرح کارورزی از دیگر شرایط این طرح است.
وی عنوان کرد: واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه مجری و سایر مراجع قانونی باشد و در سامانه ثبت نام کند.
ارمغانی گفت: واحدهای درخواست دهنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده، تنها مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.
وی افزود: طول دوره کارورزی حداقل شش و حداکثر 12 ماه برای هر کارورز است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری استان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری کشور است معادل 50 درصد کمک هزینه کارورزی از سوی دولت پرداخت می شود.
ارمغانی اظهار کرد: متقاضیان، از امروز می توانند با مراجعه به سامانه www.irankarvarz.ir ثبت نام کنند و از مزایای این طرح بهره مند شوند .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com