0  |  1

برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت صنایع دریایی

برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت صنایع دریایی

با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛ مسابقه ایده برتر استان هرمزگان با محوریت صنایع دریایی در پی برگزاری چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت 24 مهر ماه جاری برگزار می‌شود.
صنایع‌دستی به‌عنوان نماد و تبلور فرهنگ غني اين سرزمين از ديرباز شهرتي جهاني داشته است، خمیرمایه اصلي آثاري که به دست هنرمندان خلاق و سخت‌کوش ايراني پديد آمده از عمق تاريخ کهن اين مرزوبوم نشأت‌گرفته است. به‌عبارت‌دیگر در دنیای امروز صنایع فرهنگی و کسب‌وکارهای خانگی هم ازنظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی و مباحث مربوط به گفتمان سازی و تبلیغات فرهنگی، موردتوجه بسیاری از کشورها است؛ لذا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی به‌منظور استمرار این فعالیت‌ها و حرکت به‌سوی توسعه پایدار کسب‌وکار در این حوزه‌ها، اقدام به برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی با محوریت صنایع دریایی کرده است.
میرزایی مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان هدف از برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت صنایع‌دستی دریایی، بهبود کسب‌وکار روستایی و خانگی، توسعه سواحل مکران و استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر خواند و گفت: استان هرمزگان به علت وجود سواحل زیبا و گسترده خلیج‌فارس و دریای عمان و وجود ۱۵۸۰ کیلومتر خط ساحلی ظرفیت عظیمی ‌برای تولید محصولات صنایع دریایی است و این استان دارای پتانسیل بالایی در زمینه‌های گوناگون صنایع‌دستی دریایی دارد.
میرزایی افزود به علت تنوع خوبی که در صدف‌های استان و سایر محصولات دریایی وجود دارد صنایع‌دستی متنوع و مختلفی را می‌توان تولید کرد.
وی افزود: ساخت انواع قاب و تابلوهای هنری و انواع زیورآلات تنها بخشی از محصولاتی است که با استفاده از انواع صدف‌ها می‌شود تولید کرد.امید است با رشد و توسعه صنایع‌دستی و با سرمایه‌گذاری‌های کوچک در حوزه صنایع‌دستی گام‌های مؤثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی را پیدا و موجبات رشد و توسعه و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید دارد محقق شود.
بر اساس این گزارش؛ چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، در تاریخ 1 الی 3 آبان ماه در باغ‌موزه دفاع مقدس در تهران برگزار خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com