0  |  214

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید (۱)

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید (۱)

برخلاف بسیاری از افراد که به راحتی منتظر شانس می‌مانند، شما می‌توانید مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای انجام کارهای خارق العاده را کسب کنید. می‌توانید کسی باشید که کارهای بسیار تاثیرگذاری انجام می‌دهد. کار شما می‌تواند مشکلات مردم را حل کند و زندگی آنها را بهبود ببخشد. اینکه که هستید و چه‌کار می‌کنید کاملا تحت کنترل خودتان است. شما باید تلاش کنید به‌طور طبیعی موفقیتی را که به‌دنبالش هستید، جذب کنید.

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، حتما کارهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید:

1. حداقل ده درصد از درآمدتان را روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

به ازای هر دلاری که روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط‌تان سرمایه‌گذاری می‌کنید، حداقل 100 دلار به جیب شما برخواهد گشت. اگر می‌خواهید کاری را خیلی خوب انجام دهید، باید به‌دنبال مربیان مناسب باشید. اگر پول زیادی ندارید قطعا می‌توانید از عهده‌ی خرید یک کتاب برآیید. به جای صرف هزینه در سرگرمی‌ها، لباس یا غذا، می‌توانید کمی هم کتاب را در اولویت قرار دهید. فقط وقتی انگیزه‌ی انجام کاری را خواهید داشت که در آن سرمایه‌گذاری کرده باشید.

علاوه بر مربی، باید در دوره‌های آموزشی آنلاین، کتاب‌ها، غذا و خواب نیز سرمایه‌گذاری کنید.

2. حداقل 80 درصد از زمان بیکاری‌تان را صرف «یادگیری» کنید

سرگرمی زمانی خوب است که به‌عنوان سرمایه‌گذاری در روابط‌‌تان محسوب شود، مثل خاطره‌های خوبی که از تجربه یک سرگرمی در کنار دوستان در ذهن‌تان باقی می‌ماند. با این حال زندگی فقط سرگرمی نیست. آموزش و یادگیری هم خیلی مهم است. با این که هردوی‌شان حایز اهمیت‌اند، ولی آموزش سود بیشتری برای آینده‌تان خواهد داشت. اکثر افراد موفق در دنیا به شدت اهل یادگیری هستند. آنها به شدت مطالعه می‌کنند و باور دارند که دانسته‌های‌شان نحوه‌ی نگاه آنها را به دنیا تعیین می‌کند. همچنین بر کیفیت روابط و کارشان تاثیرگذار است.

اگر شما دائم از رسانه‌های کم‌ارزش به‌عنوان سرگرمی استفاده می‌کنید، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که کار باارزشی ایجاد کنید؟  

  «به ازای هر دلاری که روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط‌‌‌تان سرمایه‌گذاری می‌کنید، حداقل 100 دلار به جیب شما برخواهد گشت.»  

3. با هدف «یادگیری» کار کنید نه برای «پول»

افراد ثروتمند و شاد برای یادگیری کار می‌کنند افراد ناموفق و ناراضی عمدتا برای پول کار می‌کنند. فقط 20 درصد از انرژی شما باید صرف انجام کار واقعی‌تان بشود. بقیه‌ باید صرف یادگیری، بهبود خود و استراحت شود.

وقتی یادگیری و بازیابی را در اولویت قرار می‌دهید، آنگاه در طول ساعاتی که واقعا کار می‌کنید، حواس‌تان مثل اکثر افراد پرت نخواهد شد و در چند ساعت می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید. چون اولویت‌های شما روشن هستند، خوب استراحت کرده‌اید و ذهن‌تان تحریک شده است، بنابراین به خوبی می‌توانید در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید.

4 .با هدف «خلق ارزش بیشتر» به‌دنبال یادگیری بروید، نه برای سرگرمی

چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. ولی اگر از این یادگیری در عمل استفاده نشود، به اطلاعات کم‌عمق تبدیل می‌شود.

اطلاعات و دانش دو چیز بسیار متفاوتند. همچنین دانش و خرد. برای اینکه تعیین کنید چه چیزی باید یاد بگیرید، چرا باید آن را بیاموزید و چه زمانی باید آن را یاد بگیرید، به خرد نیاز دارید.

وقتی چیزی را یاد می‌گیرید، باید سودی از آن به‌دست آورید. خیلی از مردم کتاب می‌خوانند فقط به این خاطر که بگویند کتاب‌های زیادی خوانده‌اند. اگر از آنچه که یاد می‌گیرید استفاده نکنید، زمان خود را تلف کرده‌اید.

اگر می‌خواهید مولتی میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید

5 .حداقل 10 درصد از درآمدتان را در ابزاری سرمایه‌گذاری کنید که پول بیشتری تولید کند

یک یا چند ابزار تولید و حداقل 10 درصد از درآمدتان را صرف آن کنید. در نهایت این ابزار سرمایه‌گذاری، ممکن است حتی سود بیشتری نسبت به کسب و کار واقعی‌تان به همراه داشته باشد. حتی می‌توانید هر وقت که بخواهید از کار دست بکشید، زیرا این ابزار برای‌تان به اندازه‌ای درآمدزایی دارد که بتوانید زندگی راحتی داشته باشید.

6 .سعی کنید «دهنده» باشید نه «گیرنده»

وقتی انگیزه‌تان این است که فردی «دهنده» باشید، معمولا سعی می‌کنید، بدانید که چگونه می‌توانید روابط‌تان را بهبود ببخشید، ایده‌های بیشتری برای بهبود بخشیدن کسب‌و‌کار و زندگی افراد خواهید داشت، بیشتر مشارکت می‌کنید و این مشارکت‌ها به فرصت‌های بیشتر و روابط عمیق‌تری منجر خواهد شد. در این صورت مردم به شما اعتماد می‌کنند و دوست‌تان خواهند داشت.

7 . با صراحت اعلام کنید که چقدر به سایر افراد وابسته هستید

حقیقت این است که هرکسی در زندگی برای انجام کارهایش وابستگی زیادی به سایر افراد دارد. ولی اعلام صریح این وابستگی، خرد و فروتنی می‌خواهد. باید بدانید که این وابستگی، یک نقطه‌قوت است نه نقطه‌ضعف. علاوه بر اینکه وابستگی‌تان را اعلام می‌کنید، از افرادی که در زندگی‌تان هستند، مدام قدردانی کنید.

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید٬ فورا این کارها را انجام دهید (2)

مترجم: طاهره منیری شریف(کارشناس ارشد ‌MBA)

برگرفته از سایت medium.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com