0  |  6

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید (2)

اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید (2)

می‌خواهم این مطلب را با جمله‌ای انگیزشی و البته واقعی شروع کنم. شما آنقدری پول درمی‌آورید که بتوانید در آینده مولتی میلیونر شود. اما باید به این باور برسید که راه‌های رسیدن به پول از خود پول مهم‌تر است. آینده مالی یک شبه ساخته نمی‌شود. اما تمرین برای ایجاد عادت‌های درست برای دستیابی به اهداف مالی می‌تواند از همین امروز در زندگی‌‌تان آغاز شود

در بخش اول مطلب «اگر می‌خواهید مولتی‌میلیونر شوید، فورا این کارها را انجام دهید»، به ۷ مورد از کارهایی که لازم است برای مولتی میلیونرشدن انجام دهید، اشاره کردیم. در این مطلب می‌خواهیم نکات بیشتری را با شما به اشتراک بگذاریم...

۸. در بازاریابی بسیار خوب عمل کنید 

دلیل عدم موفقیت اکثر افراد این است که آنها از بازاریابی می‌ترسند یا از آن اجتناب می‌کنند. ممکن است شما مهم‌ترین پیام جهان یا بزرگ‌ترین داستان را در اختیار داشته باشید، ولی اگر نتوانید هوشمندانه آن را تبلیغ کنید، هیچ کس آن را نخواهد دید.

۹. به جای تمرکز بر زمان و تلاش‌تان، براهداف و نتایج تمرکز کنید

اگر در حال مدیریت زمان و تلاش‌تان هستید، پس تمرکزتان روی همان زمان و میزان تلاش‌تان است. در واقع بر این باور هستید که به خاطر میزان زمان و انرژی‌ای که صرف کارتان می‌کنید، شایسته‌ی تحسین هستید. ولی وقتی تمرکزتان روی مدیریت اهداف و نتایج باشد، فقط روی دستیابی به نتیجه‌ای خاص تمرکز می‌کنید که ممکن است نیازی به تلاش و زمان زیادی هم نداشته باشد.

اگر می‌خواهید مولتی میلیونر شوید فورا این کارها را انجام دهید

۱۰ . شراکت‌های استراتژیک برد برد ایجاد کنید تا به اهداف 10X یا 100X دست یابید

اگر می‌خواهید به نتایج 10X یا 100X دست یابید، باید شراکت‌های استراتژیک برد – برد را توسعه دهید. این امر زمانی رخ می‌دهد که به طرحی بیندیشید که در آن، دارایی‌ها و مهارت‌های شما با دارایی‌ها و مهارت‌های دیگران ادغام  شود. آنچه که شما خوب انجام می‌دهید ممکن است فردی دیگر در انجام آن کار مشکل داشته باشد و بالعکس. وقتی با دیگران ادغام می‌شوید ایده‌ها و اهداف‌تان تغییر می‌کنند و بزرگ‌تر و بهتر می‌شوند. تنها راه برای داشتن این نوع مشارکت‌ها این است که بلندمدت فکر کنید. به‌دنبال روابط معاملاتی نباشید. فقط به‌دنبال روابط متحول‌کننده‌ی طولانی‌مدت باشید.

۱۱ . اهداف 10X تعیین کنید و با ترس‌ خود مبارزه کنید

وقتی هدف 10X تعیین می‌کنید باید در مورد رفتارهای روزمره‌ی خودتان بسیار متفاوت فکر کنید، باید در تمام جنبه‌های زندگی جدی‌تر باشید، باید محدودیت‌ها را از تفکر خود برداشته و حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید. این هدف باید در حالی که شما در اوج هستید ایجاد شود. شما با انجام هر کار قدرتمندانه‌ای می‌توانید به حالت اوج برسید (ورزش، یادگیری، یا قرار گرفتن در محیطی منحصر به فرد). حتی با بودن در کنار انواع خاصی از افراد (کسانی که برای شما الهام‌بخش هستند) می‌توانید در این حالت اوج قرار بگیرید.

وقتی به هدف 10X خود فکر می‌کنید، ممکن است ایده‌هایی داشته باشید که موجب ترس شما بشوند. وقتی کاری می‌کنید که شما را می‌ترساند، از مرزی عبور می‌کنید که اکثر افراد هرگز از آن عبور نمی‌کنند. کار ترسناک معمولا بسیار سودآور و ارزشمند است.  

  « وقتی کاری می‌کنید که شما را می‌ترساند، از مرزی عبور می‌کنید که اکثر افراد هرگز از آن عبور نمی‌کنند. »  

12. محیط‌ خود را به طور منظم تغییر دهید

محیط‌هایی که در آن کار می‌کنید باید منعکس‌کننده‌ی کاری باشند که انجام می‌دهید. روش خوب این است که فعالیت‌های‌تان را دسته‌بندی کنید و آنها را در محیط‌های مربوط به خودشان انجام دهید.

13. مفهوم ثروت و موفقیت را برای خود تعریف کنید

موفقیت و ثروت فقط در مورد پول نیست. پول ابزاری برای رسیدن به هدف است. کسانی که درگیر کار هستند واقعا معتقدند که پول فقط ابزاری برای انجام کار بیشتر است.

14. عمیق‌ترین انگیزه‌ی خود را شناسایی و بر آن اساس کار کنید

می‌توانید عمیق‌ترین ارزش‌های زندگی‌تان که شما را ترغیب و تشویق به انجام کاری می‌کنند، کشف کنید. کافی است مدام از خود بپرسید چرا؟ چرا می‌خواهم ثروتمند شوم؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال مثلا دستیابی به «استقلال عمل» بیشتر است این می‌تواند ارزشی باشد که در همه حال حتی شرایط دشوار شما را نسبت به ادامه مسیرتان دل‌گرم کند.

عمیق‌ترین انگیزه‌ شما تقریبا همیشه افشاگر چیزی بسیار شخصی در مورد شما و در مورد باورهای اساسی زندگی‌تان است. می‌خواهید از وجود آنها مطلع شوید و بدانید چرا و چگونه شما را تحریک به انجام کارهای‌تان می‌کنند.

15. جایگاهی پایدار در ذهن مشتریان‌تان پیدا کنید تا تبدیل به برندتان شود

برای موفقیت باید به چیزی درباره محصول‌تان باور داشته باشید. براساس باورتان جایگاهی در ذهن مشتریان‌تان پیدا کنید.

وقتی جایگاهی واضح دارید و صاحب برندی خاص هستید، برجسته و قابل‌توجه می‌شوید. دیگر خنثی نیستید. به چیزی باور دارید و برای ایجاد تغییر مبارزه می‌کنید. در واقع فقط افرادی که جایگاه‌های پایدار دارند، می‌توانند در بازاریابی بسیار خوب عمل کنند. در غیراین‌صورت انگیزه‌تان واضح نخواهد بود و مثل بسیاری از افراد، شما هم صاحب کسب و کاری با محصول متوسط و معمولی خواهید بود نه برجسته و منحصر به فرد.

صاحبان برندهای موفق می‌دانند که پاسخ صحیح به HOW به اندازه‌ی WHAT و WHY اهمیت دارد.

برگرفته از سایت medium.com

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com