0  |  2

کتاب «راهبرد تولید دانش‌بنیان»؛ مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دانش‌بنیان منتشر شد

کتاب «راهبرد تولید دانش‌بنیان»؛ مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دانش‌بنیان منتشر شد

به گزارش دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، حالا موضوع «دانش بنیان» نَقل و نُقل محافل علمی و اقتصادی کشور شده است؛ آن هم به مدد تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب و پیگیری های نهادهایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. از آنجا که پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی در گیر و دار موضوع برجام و نزدیک شدن به روزهای پساتحریم، اهمیتی دوچندان یافته است، همه دغدغه مندان بر این امر تاکید دارند که چرخ های اقتصاد دانش بنیان، می باید که سریع تر و سریع تر به گردش در آید و شیرینی دستاوردهای پژوهشگران و دانشمندان و فناوران را به کام مردم ایران زمین، بچشاند.
بر همین اساس، گفتمان علم و فناوری، فرهنگسازی و ترویج موضوع اقتصاد دانش بنیان در بین اقشار مختلف جامعه از اولویت هاست و مسوولان تشکیلات و سازمان های علمی و فناوری کشور و در طلایه آن؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدتی است که ترجیع بندشان را بر همین پایه ردیف کرده اند.
یکی از اقدامات عملی ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان، تدوین و انتشار کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی» است. این کتاب، هم اکنون در اختیار پژوهشگران و فناوران و علاقه مندان حوزه دانش بنیان قرار گرفته است.
کتاب حاضر، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای متواتر و مختلف شرکت ها و فعالان تولید دانش بنیان گردآوری شده است.
این کتاب شامل پنج فصل است که فصل اول مربوط به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
فصل دوم نیز بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت ها و فعالان تولید دانش بنیان می پردازد و فصل سوم درباره بیانات ایشان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو معاونت علمی است.
سایر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع تولید دانش بنیان نیز در فصل چهارم گنجانده شده است.
فصل پایانی کتاب نیز شامل تعدادی از سخنرانی افراد در محضر مقام معظم رهبری است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مقدمه کتاب به لزوم عبور از وابستگی به منابع اولیه و فروش مواد خام اشاره کرده و در ادامه نوشته است: «اکنون پس از یک دوره تحریم ظالمانه فضای پساتحریم را آغاز کرده ایم، توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان و کمک به توسعه و ارتقاء توانمندی آنها، با هدف رهایی از فروش منابع طبیعی کشور و حرکت به سمت «تولید دانش بنیان» بیش از پیش ضرورت می یابد. به عبارت دیگر، راه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی از مسیر اقتصاد و تولید دانش بنیان می گذرد.»
علاوه بر اینکه کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان» براساس موضوعات سخنرانی ها و بیانات، دسته بندی شده است، در هر فصل نیز براساس اهمیت نکته ها، میان تیترهای زیادی آورده شده است که بر جذابیت بصری می افزاید و از یکنواختی مسیر مطالعه می کاهد. ضمن آنکه پژوهشگران می توانند با مراجعه به فهرست مفصل آن، موضوعات موردنظرشان را سریع تر به دست آورند.
در فصل دوم کتاب، جدولی براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پژوهشگران و مسوولان شرکت های دانش بنیان مدون شده است که به واسطه آن، در کوتاه ترین زمان ممکن، مخاطبان می توانند حجم بالایی از نکات مهم را به دست آورند.
ویرایش دوم کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی» در قطع رقعی، 220 صفحه، با شمارگان 5000 جلد به کوشش ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی منتشر شده است. ناشر این کتاب نیز «دانش بنیان فناور» است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com