0  |  0

نرخ بیکاری زنان در کهگیلویه وبویراحمد ۳۷۵ است

نرخ بیکاری زنان در کهگیلویه وبویراحمد ۳۷۵ است

آیت ارمغانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با بیان اینکه فقدان فرصت‌های شغلی، کمبود سرمایه، ضعف مهارت‌های حرفه‌ای و نگرش سنتی مردم استان به مقوله اشتغال از دلایل بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد است، اظهار داشت: خلاء آماری و فقدان بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه از وضعیت بازار کار از دیگر دلایل بیکاری در سطح کشور و استان است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس برآورد جمعیتی سال 93 کل جمعیت استان 692 هزار نفر هستند که 54.6 درصد در مناطق شهری و 45.4 درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، گفت:  جمعیت 15 تا 64 سال استان 476 نفر و 209 هزار نفر از آنها روستایی هستند.

ارمغانی بیان کرد: بر اساس آخرین نمونه‌گیری‌ها بیکاران استان 25 هزار و 238 نفر برآورد شده  که 6 هزار و 844 نفر از آنها زن است.وی عنوان کرد: نرخ بیکاری جوانان 15 تا 34 ساله حدود 49 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

ارمغانی با بیان اینکه  بیکاری معضل امروز اقتصاد ایران و جهان است، تصریح کرد: متوسط نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 94 برابر با 10.8 درصد بوده  و استان کهگیلویه و بویراحمد در این فصل در رتبه نخست بالا بودن نرخ بیکاری است  و در فصل تابستان 94 در رتبه چهارم است.

وی ابراز کرد: تغییر ساختار جویندگان کار و جابه جایی این ساختار از افراد دیپلمه و زیر دیپلم به فارغ التحصیلان دانشگاهی با توقعات و انتظاراتی به مراتب بیشتر  و از طرفی عدم تناسب بین رشته‌های دانشگاهی و نیازهای بازار کار استان از دیگر عوامل بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح کارورزی دانش آموخته‌گان دانشگاهی راهکاری مناسب در این راستا است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com