0  |  0

گردهمایی بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان

گردهمایی بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان

محمدابراهیم صادقی دبیر دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور که 19 تا 22 مهرماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو برپاست، گفت: بیش از 100 شرکت در این رویداد حضور دارد که یا دانش‌بنیان هستند یا به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمت می‌دهند. البته در این دوره بخش جدید هم به این گروه افزوده شده است.
وی شرکت‌های خلاق را بخشی که امسال به این نمایشگاه افزوده شده است عنوان کرد و افزود: 8 شرکت در قالب برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در این رویداد حضور دارند. ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری در این زمینه فعال هستند و در صدد حمایت برای رشد این شرکت‌ها برمی‌آیند.
صادقی خاطرنشان کرد: به‌طور کل این نمایشگاه برای شرکت‌های های‌تک در نظر گرفته شده است و تمامی آنها از معاونت علمی مجوز دانش‌بنیان بودن را دریافت کرده‌اند. در این نمایشگاه ما پردازشی افزون بر اقدامات معاونت علمی صورت داده و برای شرکت‌ها مدال افتخار در نظر گرفته‌ایم.
وی عناوین این مدال‌ها را افتخار اشتغال دانش‌بنیان، صادرات دانش‌بنیان، برند ملی دانش‌بنیان و فناوری ویژه عنوان کرد و توضیح داد: صادرات دانش‌بنیان شرکتی است که حداقل 100 هزار دلار صادرات داشته باشد. برند دانش‌بنیان به شرکتی اطلاق شده است که فروش 5 میلیارد تومان را داشته باشد. برند ملی نیز شرکتی خوانده می‌شود که حداقل 100 پرسنل بیمه شده داشتع باشد.
به گفته دبیر دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور در اختتامیه این نمایشگاه، به شرکت‌های دانش‌بنیان برتر لوح تقدیر و تندیس در حوزه‌های مورد نظر اهدا می‌شود. شرکتی که در همه زمینه‌های یاد شده بالاترین خروجی را داشته باشد نیز جایزه اخصاصی دریافت خواهد کرد.
وی حوزه‌های علمی حاضر در این رویداد را علاوه بر فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک که نزدیک 60 درصد شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته، ساخت و تولید، فناوری‌های زیستی، دارو، نفت و انرژی را نام برد.
صادقی بیان کرد: حدود 25 تا 30 محصول در این نمایشگاه رونمایی می‌شود که این محصولات دستاوردهای یک سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان است. این محصولات همگی در سال گذشته توسعه پیدا کرده‌اند که یا در سال گذشته به بازار عرضه شده یا قرار است به زودی به بازار عرضه شوند. این محصولات دو نوع هستند. برخی محصولی کاملاً جدید و برخی دیگر نسخه جدیدی از محصولات دانش‌بنیان پیشین خواهند بود.
وی با اشاره به سیستم بازاریابی که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است را بازاریابی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه حدود 14 فرم معتدد پر کرده اند که شامل اطلاعات متفاوتی است. این اطلاعات را به صورت پردازش‌شده در اختیار شرکت های بازاریاب و سرمایه‌گذار قرار می‌دهیم. سرمایه‌گذاران ممکن است خصوصی، دولتی یا حتی حاکمیتی باشد.
دبیر دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور در آخر به هیات های مختلف از کشور هیات خارجی مانند ایتالیا، چین، افغانستان، عراق و غیره اشاره کرد که به منظور توسعه صادرات این نمایشگاه در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند. تا کنون نیز چندین تفاهم‌نامه برای خرید، همکاری فناورانه و سرمایه‌گذاری با کشورهای خارجی به امضا رسیده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com