1  |  2

معرفی کتاب: «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» منتشر شد

معرفی کتاب: «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» منتشر شد

پرویز کرمی گفت: به‌منظور بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت آپ در حوزه سلامت دیجیتال؛ ششمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» منتشر شد. پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به انتشار کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» در 6 جلد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر یکی از مأموریت‌ها و جهت‌گیری‌های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمک به توسعه زیست‌بوم شرکت‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، شناسایی جهت‌گیری‌های موجود این شرکت‌ها از یک‌سو و شناخت موضوعات و چالش‌های راهبردی کشور از سوی دیگر، می‌تواند به راهنمایی مسیرهای جدید برای اکوسیستم شرکت‌ها کمک کند، بنابراین یکی از رسالت‌های معاونت علمی، هدایت و بازگشایی مسیرهایی جدید برای اکوسیستم شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان بوده تا هم اثرات اقتصادی و هم اثرات اجتماعی آن‌ها را به حداکثر برساند.
دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا ضمن بررسی الگوهای نوین کسب‌وکارهای نوپا در سطح جهانی و مقایسه آن با رفتارهای شرکت‌های نوپا ایرانی، بر حوزه‌های نوین متمرکز شود که می‌توانند بیشترین تأثیرات اجتماعی را علاوه بر دستاورد اقتصادی داشته باشند. لذا در این کتاب بر بهره‌گیری از رویکرد ترازیابی و شناخت مهم‌ترین روندهای حاکم بر تحولات اکوسیستم‌های استارت آپی سعی شده است، تا مسیرهای جدیدی برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان ایران شناسایی و معرفی شوند.
مدیر مسئول انتشارات دانش بنیان فناور گفت: در فاز نخست از طرح "بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت آپ در حوزه سلامت دیجیتال" حوزه‌های استارتاپی مسئله محور موردمطالعه قرارگرفته‌اند که عبارت‌اند از "مدیریت پسماند"، "ورزش و سلامت جسمی"، "مدیریت آلودگی هوا"، "کشاورزی، مدیریت آب و خشکسالی"، "سلامت دیجیتال"، "نوآوری اجتماعی"، "کالاهای زود مصرف و انرژی"، گردشگری، خودرو، بیمه و آموزش که در قالب گزارش‌های مجزا تولید و ارائه می‌شوند.
همچنین هر گزارش دربرگیرنده سه بخش اصلی تحلیلی بر وضعیت کلان آن حوزه و شناسایی موضوعات راهبردی و چالش‌های کلیدی مرتبط، شناسایی و معرفی استارت آپ های کلیدی در هر موضوع راهبردی و جمع‌بندی و تحلیل از منظر فناوری‌ها، حوزه فعالیت، مدل کسب‌وکار و نحوه پاسخگویی به چالش‌های کلیدی آن حوزه است.
کرمی افزود: بخش 6 این طرح به حوزه سلامت دیجیتال مربوط است، که این بخش خود شامل بررسی وضعیت کلان حوزه، استارت آپ های شهروندان و بیماران، استارت آپ های مرتبط با ارائه‌دهندگان خدمات سلامت و استارت آپ های مرتبط با محیط‌های آموزشی و درنهایت جمع‌بندی و مراحل اجرایی طی شده در گزارش هر حوزه است.
به گفته مدیر مسئول انتشارات دانش بنیان فناور، بخش استارت آپ های شهروندان و بیماران زیرمجموعه‌هایی همچون " تناسب‌اندام و سبک زندگی، مراقبت در منزل و شبکه‌های اجتماعی و بازار گاه‌های الکترونیکی را در برمی‌گیرد و همچنین مدیریت دانش و تشخیص و مراقبت پیشرفته نیز زیرمجموعه‌های استارت آپ های مرتبط با ارائه‌دهندگان خدمات سلامت هستند، که در این جلد به آن اشاره‌شده است. درنهایت بخش چهارم این کتاب که به حوزه استارت آپ های مرتبط با محیط‌ها آموزشی اختصاص دارد، زیرمجموعه خدمات آموزشی را در برمی‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com