0  |  0

معرفی کتاب؛ «کسب و کار بلاکچین» منتشر شد

معرفی کتاب؛ «کسب و کار بلاکچین» منتشر شد

این دهه زمان مناسبی برای توسعه فناوری های غیرمتمرکز به شمار می رود. اگر چه رمزنگارها، ریاضی دانان و کدنویس ها، تلاش زیادی به خرج داده اند تا پروتکل های پیشرفته تری را به منظور افزایش حریم شخصی و اصالت سیستم های مختلف (از پول نقد الکترونیکی گرفته تا رأی گیری برای انتقال فایل) ایجاد کنند، اما پیشرفت کار آنها طی بیش از 30 سال بسیار کند بوده است.
نوآوری بلاکچین و به بیان عام تر، نوآوری اقتصادی عمومی ایجاد شده توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2009، گام امیدبخشی بود که جهش عظیم دیگری را در حرکت رو به جلوی صنعت کامپیوتر ایجاد کرد.
بلاکچین یک فناوری بنیادی است؛ چیزی که احتمالاً در سالهای آینده ساختارهای مالی و اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی را تغییر می دهد. اساساً قراردادها، تراکنش ها و ذخیره سازی این تراکنش ها سیستم های سیاسی، حقوقی و اقتصادی جوامع را تعریف می کنند. اینکه مالک چه چیزهایی هستیم، مجاز به انجام چه کارهایی هستیم و نیستیم، اجازه ورود به چه مکان هایی را داریم یا نداریم و با چه کسانی مجاز به تعامل هستیم و بسیاری از چیزهایی که هویت ما را در جامعه تعریف می کنند، مبتنی بر قراردادها، تراکنش ها و البته شیوه های ذخیره سازی و دسترسی به آنها هستند. این سه از دارایی های ما محافظت می کنند و مرزهای سازمان ها را مشخص می کنند.
کتاب " کسب و کار بلاکچین: استفاده از نسل بعدی فناوری اینترنت از حرف تا عمل" نوشته ویلیام موگار و ترجمه پیمان رحمانی در سال 1397 در 231 صفحه توسط انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. موگار آینده ای را تصور می کند که تحت تأثیر تغییرات اساسی ناشی از فناوری بلاکچین است که فاکتور مهمی در افزایش سرعت تحولات در حوزه فناوری به شمار می رود. درست به همان شیوه ای که اینترنت توانست امکانات جدیدی را در اختیار ما قرار بدهد که در سالهای اول ظهور و پیدایش اش قابل تصور نبود، بلاکچین نیز مدل های کسب و کار و ایده های جدیدی را شکل خواهد داد که هنوز نمی توانیم تصوری از آنها داشته باشیم.
این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.
این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.
ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5516 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 4036 عنوان کتاب فارسی، 1689 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 5527 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس حاصل نمایند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com