0  |  3

هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود

هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود

هفته جهانی کارآفرین (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهانی است که هر سال در بازه زمانی 18 تا 24 نوامبر برگزار می‌شود که امسال این برنامه در طی 10 روز از 12 تا 21 نوامبر مطابق با 21 تا 30 آبان ماه 97 در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می شود.
در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از ( نسل بعدی) کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر نموده و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند و از این طریق کمک کند تاکارآفرینان بالقوه به عرصه کارآفرینی وارد شوند.
عقیده بسیاری براین است که این کمپین عظیم جهانی می‌تواند باعث ترفیع جایگاه کارآفرینی در اذهان و افکار گردد و مشوقی برای راه‌اندازی کسب و کار توسط عموم جامعه گردد.
این رویداد مراسمی برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است. کسانی که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب و کاری را پایه‌گذاری کردند و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.
طراحی فعالیت‌های این رویداد می‌توان محلی، ملی و یا بین‌المللی باشد و از این طریق می‌کوشد تا مردم را به کشف استعداد و پتانسیل‌های خود تشویق کرده و به عنوان آغازگران و نوآوران وارد عرصه کسب و کار نماید.
تاکنون در ایران 12 مشارکت کننده شامل دانشگاه‌ها، NGO و مؤسسات بخش خصوصی‏ بیش از 100 برنامه را برای اجرا در مدت این هفته سازمان‌دهی کرده‌اند این برنامه‌ها در شهرهای مختلف مثل: تهران- مشهد- اصفهان- تبریز – قزوین و کرج … برگزار می‌شود.
در دنیا نیز بیش از 138 کشور نزدیک به 40000 فعالیت را با همکاری بیش از 10000 مشارکت کننده برنامه ریزی کرده و هم اکنون در حال اجرای آنها می باشند.
در این رویداد سیاستگذاران و تصمیم‌سازان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند، کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و موفقیت‌ها می‌گویند، آشنایی و بازدید از پارک‌ها و مراکز رشد صورت می‌گیرد، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با کارآفرینان مرتبط می‌شوند و عموم افراد از طریق شرکت در مسابقات، کارگاه‌های آموزشی تا بازی و نمایش فیلم تشویق به کشف توانمندی‌های خود و تفکر و تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار می‌شوند.
روسای جمهور جهان و مسئولین ملی از کارآفرینان و این رویداد به عنوان سوخت موتور اقتصادی استفاده می‌کنند و از آن پشتیبانی می‌نمایند. هفته جهانی کارآفرینی بیش از یک رویداد اطلاع‌رسانی هماهنگ است این اقدام پلتفرم و سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود ...

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: egcut.com
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com