0  |  0

کاهش ارزش پول ملی؛ فرصتی برای جذب سرمایه گذار خارجی

کاهش ارزش پول ملی؛ فرصتی برای جذب سرمایه گذار خارجی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایطی که کاهش ارزش پولی ما فرصتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده، اگر بتوانیم مسایل سیاسی فعلی را تا حدودی حل و فصل کرده و امنیت سرمایه گذاران را هم تامین کنیم، قطعا در جهت جذب سرمایه ها به کشور کمک قابل توجهی کرده ایم.
محمد‌رضا منصوری با ابراز تاسف نسبت به از دست دادن فرصت ها برای جذب سرمایه گذار در کشور، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بهتر می شد سرمایه خارجی را جذب کرد، همت مسوولان دولتی کم بود و اگر سرمایه گذاران خارجی هم انگیزه ای برای مشارکت و سرمایه گذاری داشتند، با سنگ اندازی های عده ای که منافعشان تهدید می شد، از فعالیت تولیدی در کشور پشیمان می شدند.
موقعیت مناسب ایران برای سرمایه گذاری
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موقعیت مناسب ایران برای سرمایه گذاری، تصریح کرد: کارگر در ایران ماهانه 70 تا 80 دلار حقوق می گیرد، در صورتی که کارگر در چین ماهانه 1000 دلار حقوق می گیرد. یا در مورد برق می توان اشاره کرد که برق برای صنایع در ایران کیلوواتی نیم سنت است که این مبلغ در بسیاری از نقاط دنیا حدود 10 تا 20 سنت است؛ چیزی حدود 20 تا 40 برابر قیمت ایران! این وضع برای انرژی هم صادق است. انرژی تقریبا برای صنایع رایگان است و طبیعی است که سرمایه گذاران علاقمندند در کشوری فعالیت کنند که همه چیز ارزان تر است.
انتقاد از فضای سرمایه گذاری در کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فضای سرمایه گذاری در کشور گفت: سنگ اندازی هایی که برای اجرای برخی پروژه ها در کشور صورت می گیرد، نشان می دهد منافع عده ای با حضور سرمایه گذار خارجی در کشور به خطر می افتد و ما این کم لطفی ها را در جریان فعالیت پروژه رنو در کشور شاهد بودیم که البته خوشبختانه توانستیم کار را به سرانجام برسانیم.
کاهش ارزش پول ملی؛ فرصتی برای جذب سرمایه گذاران
منصوری تاثیر مشوق ها در جذب سرمایه گذار را چندان موثر ندانست و افزود: ما به حضور سرمایه گذاران بزرگ در کشور نیازمندیم و به همین منظور باید شرایط مطلوبی ایجاد کنیم؛ چراکه چیزی از دنیا در خصوص سرمایه گذاری کم نداریم. در شرایطی که کاهش ارزش پولی ما فرصتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده، اگر بتوانیم مسایل سیاسی فعلی را تا حدودی حل و فصل کرده و امنیت سرمایه گذاران را هم تامین کنیم، قطعا در جهت جذب سرمایه ها به کشور کمک قابل توجهی کرده ایم.
بهره گیری از فضای مجازی برای پیشبرد کار
این نماینده مردم در مجلس دهم، برطرف کردن پیچیدگی ها و بروکراسی اداری و سالم سازی و شفافیت در ساختارهای دولتی را ازجمله مواردی دانست که بیش از اعطای مشوق ها می توانند موثر باشند و یادآور شد: سرمایه گذار نباید برای طی کردن مراحل کار با شخص در ارتباط باشد. در همه جای دنیا هم ارتباطات شخصی نیست و مراحل کار بیشتر از طریق فضای مجازی پیگیری می شود.
وی اشاره کرد: ما حدود 6 میلیون حقوق بگیر در دستگاه های دولتی داریم که همه اینها می توانند سدی در مقابل سرمایه گذار ایجاد کنند. به اضافه این، بانک ها هم عملا با سودی که از سرمایه گذار می گیرند نه تنها کمک حال او در تولید نیستند، بلکه خود به مشکلی در این زمینه بدل شده اند.
نسبت مستقیم سرمایه گذاری و اشتغال
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان سرمایه گذاری بیشتر را با اشتغال بیشتر مترادف دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و اشتغال نسبت مستقیمی با هم دارند و هر چقدر بتوانیم برای سرمایه گذار زمینه مناسب فعالیت ایجاد کنیم به روند اشتغالزایی در کشور کمک کرده ایم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری خانه ملت
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com