0  |  0

اعلام سیاست‌های حمایتی در راستای حمایت از استارتاپ‌ها

اعلام سیاست‌های حمایتی در راستای حمایت از استارتاپ‌ها

در راستاي حمايت از استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان؛ سیاست‎های حمایتی از سوی ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمی، در حوزه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند اعلام شد.
با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اولویت‌بندي ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) و شهر هوشمند و بر اساس دریافت نظرات فعالان این حوزه به‌ویژه فروم اینترنت اشیاء ایران، سیاست‌های حمایتی این ستاد تهيه و اعلام شد.
در همين راستا از کاهش هزینه‌های توسعه MVP ایجادشده توسط استارتاپ‌های مورد تأیید کارگروه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند فعال در شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد با ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي، حمايت‌هاي لازم صورت خواهد گرفت.
همچنين مشاوره‌های رایگان در حوزه‌هاي فنی، تجاری، حقوقی و رگلاتوری به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید ارائه خواهد شد.
در راستاي حمايت‌هاي ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید جهت بهره‌برداری از خدمات به سازمان‌های طرف همکاری با ستاد معرفي خواهند شد.
همچنين تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان برتر فناوری فعال در استارتاپ‌های مورد تأیید ارائه مي‌شود ضمن آنكه از دوره‌های آموزشی برگزارشده توسط شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد در استان‌ها نيز حمايت مي‌شود.
گفتني است در راستاي اين حمايت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید جهت اخذ تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی و کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنين استارتاپ‌های مورد تأیید جهت اخذ تسهیلات شرکت‌های خلاق معرفي خواهند شد.
شایان‌ذکر است؛ توانمندی‌های صادراتی استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنیان به کریدورهای صادراتی تحت حمایت معاونت علمی و فناوری معرفي مي‌شوند ضمن آنكه از حضور استارتاپ‍ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید در نمایشگاه‌های داخلی و منطقه‌اي معتبر، حمايت خواهد شد.
همچنين پلتفرم IoT و مرکز داده و استفاده از خدمات رایانش ابری برای استارتاپ‌ها در مرحله شتاب‌ده‌ی و پساشتابدهی و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید در اختيار قرار خواهد گرفت. در اين راستا هماهنگی برای مشارکت استارتاپ‌های مورد تأیید کارگروه IoT و شهر هوشمند با استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال موردحمایت در دیگر کارگروه‌های ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي صورت خواهد گرفت و با همكاري ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ‌ارتباطات و فضاي مجازي، استارتاپ‌های مورد تأیید در شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد به صندوق‌های VC طرف همکاری معرفي خواهند شد.
استارتاپ ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های تخصصی فعال در حوزه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند، می‌توانند با ارسال درخواست خود به همراه مستندات مرتبط به کارگروه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند ستاد توسعه فناوري اطلاعات،‌ ارتباطات و فضاي مجازي (از طریق ایمیل [email protected] ) از تسهیلات مذكور بهره‌مند شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com