0  |  0

برگزاری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت

برگزاری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت

دکتر محمدرضا منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت: فن بازار ملی سلامت با رویکرد ایجاد شبکه و برقراری ارتباط میان عرضه‌کنندگان فناوری‌های نوین حوزه علوم پزشکی و بهره‌برداران این خدمات تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و درمانی با شعار «دانشگاه فناور، محور تولید داخل» برگزار می‌شود.
وی در خصوص حرکت دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت دانشگاه نسل سوم گفت: بهترین کسانی که می‌توانند در مورد روندهای نوظهور فناوری‌ها، نقل‌ و انتقال دانش و آثار فناوری‌های نوین، برای جوامع نظر بدهند دانشجویان و دانشگاهیان هستند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از پیشتازان ترجمان دانش و انتقال فناوری خصوصاً فناوری‌های نوین در عرصه سلامت و پزشکی است.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تسهیلات حضور اساتید دانشگاه در بحث فناوری و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دانشگاه برای حمایت از طرح‌های فناورانه و چالش‌هایی که برای حرکت به‌سوی پایان‌نامه‌های محصول محور وجود دارد اهتمام ویژه داشته است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین (دانشگاه نسل سوم) اولویت‌های خود را معطوف به حمایت از پایان‌نامه‌های محصول محور و برگزاری دوره‌های پسادکتری صنعتی باهدف تربیت نیروی انسانی متخصص و مولد در حوزه فناوری سلامت با رویکرد ارتقاء کیفیت تولیدات، انجام پژوهش‌های کاربردی در محیط واقعی کرده است.
منظم در زمینه ایجاد و بومی‌سازی فناوری‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از مهم‌ترین حلقه های مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت، دفاتر انتقال فناوری است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اقدام به تشکیل کارگروهی به‌منظور راه‌اندازی این دفتر و ایجاد مدل‌های مناسب جهت انتقال فناوری و ارتباط صحیح بین دانشگاه و صنعت کرده است.
وی گفت: دفتر انتقال فناوری نهادی است که در جهت حفظ و حمایت از دارایی‌های فکری و فناوری‌های ایجادشده و یا توسعه‌یافته در دانشگاه و ایجاد زمینه انتقال آن به خارج از دانشگاه فعالیت کرده و به‌این‌ترتیب دانشجو، محقق، شرکت دانش‌بنیان، دانشگاه و جامعه از منافع حاصله از این تعامل منتفع می‌شوند.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت ۶۴ شرکت دانش‌بنیان اعم از شرکت‌های مستقر و غیرمستقر در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کرده و دارای غرفه هستند.
وی با اشاره به تعداد ایده‌های رسیده به دبیرخانه همایش گفت: فراخوان ایده‌های محصول‌محور، با هدف فراهم‌سازی بستری برای مبادلات ایده‌های نوآورانه و فناورانه بین پژوهشگران و بنگاه‌های اقتصادی، انجام گرفته که تاکنون در این خصوص ۱۱۰ ایده به دبیرخانه همایش ارسال و از این‌ بین ۱۸ ایده غربال اولیه شده‌اند.
منظم گفت: برگزیدگان در روز برگزاری همایش در حضور سازمان‌های کارفرمایی، صندوق‌های حمایتی و صاحبان کسب‌ و کار به ارائه ایده خود پرداخته و پس از داوری ۶ تیم برگزیده نهایی این بخش اعلام و جوایز به‌صورت نقدی و گرنت کسب‌ و کار به برندگان اعطا می شود.
وی با اشاره به برنامه های حوزه بین‌الملل در چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت:بخش سفیران فناوری چهارمین فن بازار ملی سلامت، گامی نوین در همین راستا است که برای اولین بار ویژه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی‌شده است.
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این کار با مشارکت و همکاری این دانشجویان که سفیران فناوری در کشور خود هستند، فرصتی برای معرفی و توسعه بازار هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در فن بازار فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و به‌ علاوه بخش مسابقه دانشجویی در روز بیستم آبان در سالن قریب و بخش فن بازار نیز همزمان با همایش در سالن شهدای دانشگاه بین ساعات ۸ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com