8  |  18

خلاقیت دبیر کارآفرین؛ پرورش زعفران در پیلوت منزل مسکونی!

خلاقیت دبیر کارآفرین؛ پرورش زعفران در پیلوت منزل مسکونی!

این دبیر نمونه‌ استانی گفت: هم اکنون دبیر کارآفرینی دبیرستان‌های تیزهوشان و هوشمند کرمانشاه هستم. همواره دوست دارم کارهایم را متفاوت انجام دهم. سالهاست با مقوله خلاقیت آشنا شده ام و در این زمینه مطالعه و پژوهش نموده ام.
وی اضافه کرد: در ابتدا از نگاه روانشناسی بود تا اینکه حدود هشت سال پیش با نظریه عصب شناسی و کارکرد مغز و خلاقیت آشنا شدم. در سال 1386 در کنفرانس ملی آموزش و پرورش، فرصت ها و چالش ها (دوره متوسطه) را آسیب شناسی نمودم و کارکرد عناصر و فرآیندهای آموزش و پرورش را زیرسؤال بردم، خوشبختانه مقاله در همایش پذیرفته و با حضور معاون متوسطه وقت ارائه کردم.
این فرهنگی کرمانشاهی همچنین درباره سوابق اداری و آموزشی خود گفت: آخرین مسئولیتم کارشناس مسئول آموزش معلمان استان بود، دوره‌هایی در زمینه خلاقیت برای آموزگاران و مدیران بخصوص مدیران هنرستان‌ها برگزار کردم و در برخی دوره‌ها تدریس هم داشتم در هر کاری وارد شدم به لطف خدا مقام کشوری کسب کردم بعد از بازنشستگی در دبیرستان سما مشغول شدم و بعد از چند سال کار به عنوان رابط پژوهشی برتر در بین مدارس سمای سراسر کشور انتخاب شدم.
وی در پاسخ به این سوال که چه انگیزه ای شما را به سمت این امور خلاقانه کشانید، افزود: مطالعاتم را در زمینه خلاقیت با رویکرد علوم شناختی توسعه دادم و مقالاتی را در کنفرانس های ملی و بین المللی در حوزه نظریه عصب شناسی و کارآفرینی، نظریه عصب شناسی و مدیریت دانش، کارکرد مغز و یادگیری موثر و.... ارائه کردم که پذیرفته شد و آخرین مقاله ام در همین زمینه با عنوان مغز کامل و کارآفرین جامع «iSI» شد.
خزایی که به تازگی بازنشسته شده ، در پاسخ به این پرسش که چرا به سمت کاشت زعفران رفتید، ادامه داد: همواره دغدغه‌ام راه‌اندازی کاری نو برای ایجاد اشتغال بوده است‌، از اواخر سال گذشته به دنبال راه اندازی گلخانه با روش هیدرو پونیک (بدون خاک) بودم حتی در بررسی هایم تا محلات هم رفتم‌، تا اینکه توسط یک دوست با مقوله کشت زعفران به روش ایروپونیک (هواکشت) آشنا شدم و مطالعه و بررسی کردم و به ذهنم رسید که از فرصت های در دسترس استفاده کنم تا اینکه تصمیم گرفتم که در شهر و در داخل پیلوت منزل در اشل تحقیقی شروع کنم.
این معلم پژوهشگر افزود: با اینکه کمی تردید داشتم به نوعی قبول مخاطره کردم و دست به کار شدم. از تیرماه سال جاری با تامین مکان، تجهیزات و ملزومات کار را با شروع خواب ظاهری پیاز زعفران آغاز نمودم برایش مجوز مشاغل خانگی گرفتم و به لطف خدا با پشت سر گذاشتن مشکلات با بهره کارگیری از خلاقیت در حل مسایل پیش رو، بالاخره اولین گل زعفران باز شد، گویی که خداوند دختری به ما عطا فرمود. اکنون در حال برداشت هستم و فرآیند خشک کردن ، بسته بندی و بازار را پیش رو دارم، خوشبختانه کیفیت محصول مثال زدنی دارد ،(چون دور از تابش مستقیم نور خورشید است)
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این کار مدلی باشد برای توسعه و تولید زعفران آن هم به روش نوین تا جایگاه کشور را در مقام اول جهان حفظ کنیم و درآمد ارزی برای حاصل نماییم، البته این امر نیازمند حمایت نهادهای پشتیبان بخصوص جهاد کشاورزی است که اگر پیاز مورد نیاز برای علاقه مندان بصورت رایگان تامین نماید. اتفاقات بسیار خوب رخ خواهد داد.
خزایی در پایان به کارشناسان روابط عمومی استان کرمانشاه گفت: اینجانب با تمام وجود آمادگی خود را برای ترویج این روش نو اعلام می دارم چونکه معتقدم که اگر کارها را به روش معمول انجام دهیم نتیجه آن جز وضعیت کنونی نخواهد بود البته روش سنتی لازم به باز بینی است.امیدوارم مسئولان اهتمام دستاوردی به این امر داشته باشند نه رفع تکلیفی و علاقه‌مندان هم اراده کنند تا این مهم حاصل شود و ثمره آن یعنی تولید ، اشتغال و ... محقق گردد. یادمان باشد توانایی‌های خود و فرصت‌های در دسترس را نادیده نگیریم 'البته می شود فرصت ها را شکار یا حتی خلق کرد'.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: جماران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com