0  |  5

هفته جهانی کارآفرینی؛ جشن بزرگ نوآوران و کارآفرینان

هفته جهانی کارآفرینی؛ جشن بزرگ نوآوران و کارآفرینان

هفته جهانی کارآفرینی، زمان برپایی جشن بزرگ نوآوران و کارآفرینان تمام جهان است، افرادی که راه‌اندازی کسب و کاری را شروع کردند، ایده‌های جدیدی برای زندگی به ارمغان آوردند و با افزایش رشد اقتصادی و گسترش رفاه انسانی باعث به‌وجود‌آمدن جهانی بهتر می‌شوند. باارایه امکانات جدید و فرصت‌های هیجان‌انگیز به نوپایان عرصه‌ی کارآفرینی به همه یادآوری می‌کنند که دنیا به کارآفرینان بیشتری نیاز دارد تا به‌طور مستمر، کیفیت سطح زندگی در جهان بهبود یابد.

هفته‌ی جهانی کارآفرینی رویداد واحدی نیست بلکه شامل هزاران رویداد در سراسر جهان است و شما می‌توانید نزدیک‌ترین رویداد را برای خود انتخاب کنید.

نقطه آغاز و سکوی پرتاب (سال‌های 2007 و 2008)

هفته‌ی جهانی کارآفرینی با این ایده شروع شد؛ «اگر جنبشی جهانی برای الهام‌بخشی، ایده‌پردازی و گام نهادن در سفر کارآفرینی برای مردم دنیا وجود داشت، چه می‌شد»

هفته‌ی جهانی کارآفرینی اولین بار در سال 2007،‌ با مشارکت 37 کشور و با مدیریت «جاناتان اورتمنز» درحضور «کارل شارم» رییس جمهور سابق و مدیرعامل شرکت «کافمن» و «گوردن برون» نخست وزیر سابق انگلیس برگزار شد. در این سال 18 سازمان اصلی به این کمپین ملحق شدند.

تا نوامبر 2008، سازمان‌های میزبان در 77 کشور به طور رسمی به این کمپین پیوستند و 3 میلیون نفر در 25،022 رویداد و فعالیت شرکت کردند.

هفته‌ی جهانی کارآفرینی سال 2018

در سال 2018 برای یازدهمین سال متوالی با میزبانی بنیاد کافمن از 12 تا 18 نوامبر را به‌عنوان هفته‌ی جهانی کارآفرینی درنظر گرفتند و با برگزاری هزاران رویداد و مسابقه بین 170 کشور، با الهام‌بخشی به میلیون‌ها نفر در تمام دنیا فرصتی را برای پیوستن به جنبش کارآفرینی، شبکه‌سازی با سرمایه‌گذاران، همکاران بالقوه و مربیان را فراهم آوردند. این ابتکار توسط ده‌ها رهبر جهانی و شبکه‌ای شامل بیش از 20000 سازمان مشارکت‌کننده، پشتیبانی شد. امسال در هفته‌ی جهانی کارآفرینی بیش از 35000 رویداد با حضور بیش از 10 میلیون نفر برگزار شد. 

  «هفته‌ی جهانی کارآفرینی با این ایده شروع شد؛ اگر جنبشی جهانی برای الهام‌بخشی، ایده‌پردازی و گام نهادن در سفر کارآفرینی برای مردم دنیا وجود داشت، چه می‌شد؟»  

رشد کشورهای مشارکت‌کننده در هفته جهانی کارآفرینی

رشد کشورهای مشارکت‌کننده

با نگاهی به آمار اخیر می‌توان رشد تعداد کشورهای مشارکت‌کننده در هفته‌ی جهانی کارآفرینی را مشاهده کرد.

رشد تعداد کشورهای مشارکت کننده در هفته جهانی کارآفرینی

چه کسی می‌تواند درهفته جهانی کارآفرینی شرکت کند؟

تمام افراد در هرزمان و هرمکانی می‌توانند در هفته جهانی کارآفرینی شرکت کنند. سازمان‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی از جمله مشارکت در برنامه‌ریزی، هماهنگی و حتی به‌عنوان میزبان شرکت کنند. افرادی که علاقه‌مند به‌تحقیق درمورد پتانسیل کارآفرینی خود هستند، می‌توانند مجموعه‌ی وسیعی از فعالیت‌ها را از رویدادهای محلی به مسابقات جهانی پیدا کنند. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند ایده‌ها و تجربیات خود را به‌صورت رو در رو یا آنلاین به اشتراک بگذارند.

چرا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای مشارکت در هفته‌ی جهانی کارآفرینی مهم است؟

اگر مالک یک سازمان هستید، با میزبانی یک رویداد یا فعالیت، تاثیر بالقوه و مثبتی در مسیر کارآفرینان مشتاق و نوظهور خواهید داشت، زندگی آنها را متحول خواهید ساخت و به آن‌ها کمک می‌کنید تا از مرحله ایده‌پردازی به اجرا برسند. هم‌چنین این فعالیت‌ها به شناسایی و جلب مشارکت‌هایی که توسط کارآفرینان محلی به جامعه شما اعطا می‌شوند، کمک می‌کنند.

سایر مزایایی که می‌توانید کسب کنید:

  1. افزایش آگاهی و شناخت نسبت به سازمان خود
  2. کشف مخاطبان، کارمندان و داوطلبان با استعداد جدید
  3. تقویت ارتباط با حامیان موجود و ... 

هفته جهانی کارآفرینی در ایران

در ایران نیز برخی دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مانند دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، رسانه جامعه کارآفرینی اصفهان، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و... در شهرهای مختلف از جمله، تهران، قم، کرج، مشهد، اصفهان، یزد، رشت و ... با برگزاری رویدادهایی نظیر «کارآفرینی چه چیزی نیست؟»، «بذر ایده»، «دیجیتال مارکتینگ»، «شبکه‌سازی»، «کسب و کار هوشمند»، «نقش نوآوری»، «بانوان کارآفرین» و ... در طول این هفته به نوعی در این جشن شرکت کرده‌اند.

بهارناز بیدار (کارشناس ارشد کارآفرینی سازمانی)

برگرفته از سایت genglobal.org

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com