صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

معرفی کتاب؛ کارآفرینی سازمانی

معرفی کتاب؛ کارآفرینی سازمانی

کتاب «کارآفرینی سازمانی» نوشته‌ی «کوارتکو موریس و کوین»، با ترجمه «علی داوری، آرش رادمهر، محمدرضا تولایی» توسط انتشارات «شركت چاپ و نشر بازرگانی» در «۵۰۲» صفحه روانه بازار نشر شده است 

درباره کتاب
در بخشی از این اثر مؤلف به اهمیت و ضرورت کارآفرینی در شرکت‌ها پرداخته است؛ در این بخش می‌خوانیم: «در طول مراحل چرخه حیات، مدیران به‌طور فزاینده‌ای در تولید، اجرا و ادغام به مهارت دست می‌یابند. در غیر این صورت شرکت نمی‌تواند به اندازه مورد نظر خود دست یافته و رنگ موفقیت را ببیند. در تمامی این مدت مدیران در کسب مهارت برای کارآفرینی و توسعه کارآفرینی در سازمان عاجز می‌مانند. آن‌ها در یک وضعیت منفعل و صرفاً واکنشی به تغییرات فعالیت کرده، به دنبال پاسخگویی به بسیاری از تغییرات کارآفرینی در محیط‌ خارجی سازمان هستند، اما نسبت ضرورت تزریق خون جدید با فعالیت‌های نوآورانه و روش‌های برافروختن شعله‌های کارآفرینی درون سازمان درک درستی ندارند. این نقش کارآفرینی مدیریت است که در غلبه بر تغییرات به وجود آمده در سازمان‌ها در قرن بیست و یکم بسیار حیاتی به نظر می‌رسد...»

فصل های کتاب:
فصول تشکیل‌دهنده این اثر عبارتند از «ضرورت کارآفرینی در سازمان‌های تأسیس‌شده»، «تفاوت کارآفرینی سازمانی در سازمان‌های مختلف/ چگونگی تفاوت کارآفرینی سازمان‌ها»، «اتخاذ جهت‌گیری کارآفرینانه در یک سازمان»، «گونه‌های اجرایی کارآفرینی سازمانی»، «کارآفرینی در سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی»، «استراتژی سازمان و کارآفرینی سازمانی»، «ساختاردهی یک شرکت برای کارآفرینی»، «عامل نیروی انسانی پرورش خلاقیت درون‌سازمان‌ها»، «عامل نیروی انسانی مدیریت منابع انسانی»، «طراحی سیستم‌های کنترلی کارآفرینانه»، «رهبری در سازمان‌ کارآفرین»، «کارکنان سازمان علیه کارآفرینی سازمانی»، «ارزیابی عملکرد کارآفرینانه» و «ثبات شرکت کارآفرین در قرن بیست و یکم».
«چرا شرکت‌ها مسیر کارآفرینانه خود را گم می‌کنند: چرخه حیات سازمانی»، «واقعیت‌های کارآفرینی: درک فرآیندی از کارآفرینی»، «کارآفرینی در سازمان‌ها چگونه تفاوت دارد»، «تمایزات مهم کارآفرینی سازمانی نسبت به اشکال دیگر کارآفرینی»، «پیامد تفاوت کارآفرین سازمانی و مستقل نوپا»، «دانسته‌ها و نادانسته‌ها نسبت به توان کارآفرینی یک سازمان» و «شیوه‌های کارآفرینی راهبردی» از دیگر مطالب مندرج در این اثر به شمار می‌آیند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com