صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  2

کارآفرینی بین المللی

کارآفرینی بین المللی

کتاب «کارآفرینی بین المللی»، نوشته‌ی «دکتر مهران رضوی، سید مهدی موسوی نژاد»، توسط انتشارات «دانشگاه تهران» در «272» صفحه منتشر شده است.

خلاصه کتاب:

کارآفرینی بین المللی در دو دهه اخیر به عنوان یک حوزه مطالعاتی جداگانه ظهور پیدا کرده است. کارآفرینی بین الملل; مطالعه کارآفرینی در کشورهای متعدد یعنی مقایسه تطبیقی فعالیت های کارآفرینانه کشورها و کارآفرینی برون مرزی یا به عبارت دیگرفعالیت بین المللی بنگاه ها را شامل می شود.به بیان ساده کارآفرینی بین المللی عبارت است از" فرآیندی که در آن کارآفرین فراتر از مرزهای ملی به فعالیت تجاری مبادرت نماید".
این کتاب که برای نخستین باربه این شیوه در گستره مفهومی کارآفرینی بین المللی نگارش شده است, اثری بی بدیل و به هنگام است چرا که در دوره کنونی صاحبنظران کسب و کار بین الملل به طور فزاینده ای تاکید ویژه ای بر تاثیرات ناشی از نقش آفرینی شرکت های بین المللی داشته و خط مشی کارآفرینان در فعالیت های خارجی را بیش از پیش موثر می دانند.این تک نگاشت مملو است از ایده ای اصیل , تفاسیر جالب و رهنمودهای مناسب که برای محققان و فعالان کسب و کار جذابیت ویژه ای دارند.اثر حاضر از آن جهت منحصر به فرد است که به طرزی شگرف,موشکافانه و چالش برانگیز به تلفیق مفاهیم میان رشته ای از مفاهیم کارآفرینی بین الملل از منظر علوم و رشته های مختلفی مانند اقتصاد, روان شناسی و جامعه شناسی و حوزه های عملیاتی کسب و کار مانند بازاریابی و مدیریت استراتژیک در فراسوی مرزهای ملی پرداخته است.
چارچوب و شالوده مباحث مطرح شده در فصول دوازده گانه کتاب به گونه ای است که با توجه به طرح موضوعات کاربردی و مصادیق بین المللی سازی انواع کسب و کارها بیشتر جنبه ای عملیاتی در فهم مسائل کارآفرینی بین الملل دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: جهانی شدن و کارآفرینی بین المللی

فصل دوم: نظریه ها و مدلهای بین المللی شدن

فصل سوم: سیر تکامل مطالعات کارآفرینی بین المللی

فصل چهارم: بنگاه های نوظهور بین المللی

فصل پنجم: کارآفرینی بین المللی در بنگاه های کوچک و متوسط

فصل ششم: شبکه ها و بین المللی شدن بنگاه های کوچک و متوسط کارآفرینانه

فصل هفتم: بین المللی شدن سریع و زودهنگام

فصل هشتم: تشخیص فرصت در کارآفرینی بین المللی

فصل نهم: کارآفرینی بین المللی الکترونیکی

فصل دهم: کارآفرینی بین المللی در کسب و کارهای خوانوادگی

فصل یازدهم: کارآفرینی سازمانی بین المللی

فصل دوازدهم: کارآفرینی بین المللی در بازارهای نوظهور

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com