0  |  1

چرا استارتاپ ها می میرند؟

چرا استارتاپ ها می میرند؟

علی رودگر بنیانگذار مرکز آموزش استارت آپ ها و کمک به اکوسیستم استارت آپی در حاشیه ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو گفت: ممکن است خیلی از افراد ایده داشته باشند اما تبدیل آن به کسب و کار، چالش های زیادی دارد که این چالش ها می تواند از پشتکار، تصمیم ها تا جذب سرمایه باشد.
وی افزود: مشکلات زیادی گریبانگیر استارت آپ ها در ایران می شود اما ایده پردازان باید طوری ایده خود را طراحی کنند که بازار آن را بسنجند.
رودگر با تأکید بر اینکه هنوز سرمایه گذاری روی استارت آپ ها و ایده های فناورانه در کشور ما جا نیفتاده است، خاطرنشان کرد: این بزرگترین چالش اکوسیستم استارت آپی در ایران است.
این کارشناس امور استارت آپ ها با اشاره به پیشنهاداتی به ایده پردازان اظهار داشت: افراد باید ایده های درستی را انتخاب کنند و بتوانند به واسطه ایده خود یک محصول بازار پسند به تولید برسانند تا سرمایه گذار مشتاقانه روی طرح آنها سرمایه گذاری کند زیرا دیدگاه اصلی سرمایه گذاران روی بازار و فروش محصول است.
وی با تأکید بر اینکه در واقع سرمایه گذاران به دنبال مشتری و بازار هستند، گفت: این دیدگاه به طور سنتی از سرمایه گذاران وجود دارد و آنها همواره منتظر سوددهی هستند.
رودگر تأکید کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به بلوغ یک استارت آپ نیاز به مدت زمانی ۸ ساله است.
وی افزود: آمار متوسط مرگ و میر استارت آپ ها در جهان ۹۰ درصد است که این میزان در کشور ما شاید ۷۰ تا ۹۰ درصد باشد.
وی با اشاره به علت عمده اصلی از رده خارج شدن استارت آپ ها تصریح کرد: معمولاً ایده تطابقی با بازار ندارند و این باعث می شود استارت آپ از رده خارج شود.
وی با اشاره به دلایل دیگر از رده خارج شدن استارت آپ ها گفت: معمولا نبود سرمایه گذار و ناآگاهی تبدیل ایده به محصولی که بازار نداشته باشد علت اصلی مرگ و میر استارت آپ ها به شمار می رود.
رودگر اظهار داشت: ایده زمانی به محصول تبدیل می شود که خلاقانه باشد و در راستای حل مشکلی طراحی شده باشد. در این صورت است که یک ایده به سرعت توسعه می یابد.
بنیانگذار محلی برای آموزش استارت آپ ها ادامه داد: اگر این طور نباشد سرمایه گذار از سرمایه گذاری روی ایده منصرف خواهد شد.
رودگر گفت: خود ایده پرداز باید بتواند با تعیین میزان بازار و تعداد مشتری، سرمایه گذار خود را قانع کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com