صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

نقش شایستگی مدیران در کارآفرینی سازمانی

نقش شایستگی مدیران در کارآفرینی سازمانی

کتاب «نقش شایستگی مدیران در کارآفرینی سازمانی»، نوشته‌ی «ناصر میری» توسط انتشارات «موجک» در ۲۰۵ صفحه منتشر شده است.

سخن مولف
کتاب حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های تاثیرگذار شایستگی‌های مدیران در بهبود فرهنگ سازمانی و ایجاد فضای کارآفرینی در مدارس انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا بصورت توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس دولتی ناحیه ۲ زاهدان به تعداد ۱۱۶۲نفر و حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان برابر ۴۹۷ نفر می‌باشد که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و به تفکیک مقطع تحصیلی مدرسه انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ محقق ساخته شامل ۴۲ گویه استفاده شده است. روایی پرسشنامه از طریق شاخص روایی محتوایی و پایایی از طریق آلفای کرونباخ، محاسبه شده که به ترتیب مقادیر ۸۷/۰و ۹۶۷/۰ بدست آمد که روایی و پایایی خوبی را نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با نرم‌افزارSPSS و EXCEL با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به روش تحلیل عاملی اکتشافی انجام گرفته است.
نتایج حاصل از این کتاب نشان می‌دهد که شایستگی‌های مدیران در بهبود فرهنگ سازمانی به ترتیب اولویت با ذکر درصد واریانس تبیینی شامل ریسک پذیری ۸۰۶/۲۴ سیستم پاداش و تشویق ۴۳۳/۹ سازش و انعطاف پذیری ۹۵۹/۷ یکپارچگی و انسجام ۷۵۳/۶ است و در ایجاد فضای کارآفرینی در مدارس به ترتیب اولویت و با ذکر درصد واریانس تبیینی شامل کارتیمی و گروهی ۶۰۶/۵ خلاقیت و نوآوری ۶۵۱/۳ و درک سازمانی ۴۶۳/۳ است. لذا پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش در سیاست گذاری‌ها و انتصابات مدیران و برگزاری دوره‌های آموزشی، شایستگی‌های فوق را لحاظ نماید.
شيوه سازماندهي کتاب حاضر به ‌صورت زیر می‌باشد.
این کتاب به دو بخش تقسیم خواهد شد. بخش اول شامل مباحث آموزشی در زمینه شایستگی مدیران و کارآفرینی سازمانی می‌باشد.

بخش اول شامل فصول:
فصل اول : شایستگی
فصل دوم : مدل‌های شایستگی
فصل سوم : شایستگی‌های مدیریتی
فصل چهارم : فرهنگ سازمانی
فصل پنجم : ویژگی‌های فرهنگ سازمانی
فصل ششم : شکل‌گیری فرهنگ سازمانی
فصل هفتم : رفتار شهروندی سازمانی
فصل هشتم : کارآفرینی سازمانی
فصل نهم : فرهنگ و کارآفرینی سازمانی
فصل دهم : آموزش کارآفرینی سازمانی
فصل یازدهم : ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی
فصل دوازدهم : پیشینه داخلی شایستگی‌های مدیران
فصل سیزدهم : پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی
می‌باشد.
در بخش دوم مولفه‌های سازنده شایستگی‌های مدیران در ایجاد کارآفرینی سازمانی و بهبود فرهنگ سازمانی مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان زاهدان بررسی خواهد شد.

بخش دوم شامل فصول:
فصل چهاردهم : کلیات
فصل پانزدهم : روش و ابزار
فصل شانزدهم : تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل هفدهم : نتیجه‌گیری و پیشنهادها
می‌باشد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com