صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

مدیریت نوآوری های فناورانه؛ کسب مزیت رقابتی ناشی از تغییر

مدیریت نوآوری های فناورانه؛ کسب مزیت رقابتی ناشی از تغییر

کتاب «مدیریت نوآوری های فناورانه؛ کسب مزیت رقابتی ناشی از تغییر»، نوشته‌ی «فردریک بتز» و ترجمه «غلامرضا توکلی، مصطفی صفدری رنجبر، علی سلامتی و سید محمد حسین غفوری»، توسط انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی» منتشر شده است.

نوآوری‌های فناورانه نوعی از نوآوری‌های سازمانی است که شامل ارتباطات بین اجزا، روش‌ها، فرآیندها و تکنیک‌هایی است که در محصول یا خدمت جدید استفاده می‌شوند و غالبا بر مبنای یک قابلیت فناورانه جدید شکل می‌گیرند. نوآوری‌های فناورانه شامل محصول یا خدمت جدیدی می‌باشد که هدف آن ارضای بخشی از نیازهای بازار و جامعه است. علاوه بر این، نوآوری فرآیند به عنوان شکلی از نوآوری‌های فناورانه به معرفی عناصر جدیدی به عملیات سازمان می‌پردازد، مانند سازوکارهای جریان‌های کار، اطلاعات و تجهیزات مورد استفاده در تولید محصول یا خدمت.
به طور خلاصه این کتاب تلاش می‌کند تا علاوه بر ارتقای درک خواننده از مفاهیم اختراع، نوآوری، نوآوری فناورانه، استراتژی نوآوری و فناوری، نظام های ملی نوآوری، نوآوری های بنیادی، مدل کسب و کار، سیستم های فناوری، سیستم های محصول، سیستم های خدمات، سیستم های زیست فناوری و ارتباط اخلاق و فناوری، به ارائه راهکارهای عملی برای مدیریت فرآیندهای نوآوری، مدیریت تحقیق و توسعه، توسعه محصول، بازاریابی محصولات با فناوری پیشرفته، نوآوری خدماتی و نوآوری های زیست فناوری نیز بپردازد.

فهرست مطالب
کتاب حاضر به موضوع نوآوری‌های فناورانه پرداخته و از دیدگاه‌های مختلف به این موضوع نگریسته است. این کتاب در سه بخش تنظیم شده است که در مجموع شانزده فصل را در بر می‌گیرد.
بخش اول کتاب با عنوان “رقابت فناورانه: پایه کسب و کار نوآوری” مشتمل بر موضوعاتی چون؛
نوآوری فناورانه (فصل اول)، نوآوری و اقتصاد (فصل دوم)، نوآوری و نظام‌های ملی (فصل سوم)، پژوهش نوآوری (فصل چهارم)، نوآوری و تحقیق و توسعه شرکتی (فصل پنجم)، نوآوری و بازارها (فصل ششم)، نوآوری و توسعه محصول (فصل هفتم) و نوآوری و استراتژی (فصل هشتم) است.
بخش دوم کتاب تحت عنوان “استراتژی فناوری- پایه های فنی نوآوری” به موضوعاتی نظیر:
تلفیق استراتژی فناوری و استراتژی کسب و کار (فصل نهم)، اختراع فناوری (فصل دهم)، سیستم‌های فناوری (فصل یازدهم)، سیستم‌های محصول (فصل دوازدهم)، سیستم‌های خدمات (فصل سیزدهم)، سیستم‌های زیست فناوری (فصل چهاردهم) و اخلاق فناوری (فصل پانزدهم) پرداخته است.
بخش سوم کتاب نیز با عنوان “کتابچه راهنمای نوآوری”: به شیوه عمل به نوآوری اختصاص یافته است.

برای تهیه کتاب اینجا کلیک کنید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com