0  |  12

در مسیر ایده تا اجرا از چالش‌ها لیموناد بسازید!

در مسیر ایده تا اجرا از چالش‌ها لیموناد بسازید!

احتمالا عبارت «زندگی عادلانه نیست» را بارها شنیده‌اید. خوب غیرعادلانه یا غیرمنصفانه، موانع بالاخره خودشان را نشان می‌دهند، بعضی چالش‌برانگیزتر و بعضی دردناک‌تر. هرچند که اغلب نمی‌توانیم مهره‌های خود را انتخاب کنیم ولی می‌توانیم روش استفاده بهتر از آنها را در بازی انتخاب کنیم.

هنگامی که زندگی درحال پرتاب کردن لیمو به سمت شماست، این تصمیم برعهده‌ی خودتان است که در انبوه مشکلات غرق شوید یا از لیموها، لیموناد بسازید.

با این مقدمه قصد داریم راهنمای چهار مرحله‌ای غلبه برموانع را با هدف پیروز شدن در چالش‌ها و حرکت رو به جلو ارایه دهیم. این چهار مرحله به خصوص می‌تواند برای کارآفرینان نوپایی که ممکن است در مراحل اولیه‌ی ایده تا اجرا باشند ولی کارها برخلاف میل یا برنامه‌ریزی‌های‌شان پیش می‌رود، مفید باشد:

۱-واقعیت خودتان را بپذیرید

اولین قدم به منظور حرکت رو به جلو از میان موانع، پذیرش کامل واقعیت خودتان است. توجه داشته باشید که این به معنی تسلیم شدن و جا زدن نیست، بلکه همین آگاهی از حقیقت‌ها به شما توانایی حرکت رو به جلو در مسیری جدید را می‌دهد.

حسرت رسیدن به آرزوها، فقط درد و رنج‌تان را افزایش و زمان و انرژی گران‌بهای‌تان  را هدر می‌دهند. همان زمان و انرژی که می‌توانند به سمت راه‌حل‌های جدید هدایت شوند.

  «هرچیزی را می‌توان از انسان گرفت به جز استقلالش، نگرشی که درشرایط خاص انتخاب می‌کند و راهی که خودش برمی‌گزیند.»  

۲.داستان خودتان را بسازید

ویکتور فرانکل می‌گوید: «بین محرک‌ها و واکنش‌ها فضایی وجود دارد. این قدرت ماست که پاسخ و واکنش خودمان را در این فضا انتخاب کنیم. رشد و استقلال ما در واکنش‌‌های ماست». در حالی‌که بسیاری از اتفاقات زندگی، خارج از کنترل ما است، این توانایی را داریم که شرایط خود را تحت تاثیر قرار دهیم و در مورد واکنش خود تصمیم بگیریم.

داستانی را نقل کنید که مبارزه‌ی شما را به عنوان فرصتی برای یادگیری مهارتی جدید، ملاقات با افراد جدید، دیدن جهان از دریچه‌ای متفاوت را نشان دهد و درد و اندوه‌تان را به چیزی مثبت و الهام بخش تبدیل کند.

در مسیر ایده تا اجرا ازچالش‌ها لیموناد بسازید

۳.حتی خیلی کوچک ولی رو به جلو حرکت کنید

پیشرفت است که پیشرفت می‌سازد. کوچک‌ترین و قابل کنترل‌ترین اقدام را شناسایی کنید. چیزی بزرگ‌تر از خودتان ترسیم کنید که ارایه‌دهنده‌ی مسیر باشد. سپس به آرامی رو به جلو حرکت کنید و قدم کوچک ولی افزایشی و تکاملی بردارید.

۴.از حمایت دیگران بهره‌مند شوید:

وقتی افرادی برای پشتیبانی و تشویق در کنار خود داشته باشید، غلبه بر موانع بسیار ساده‌تر و حتی لذت‌بخش‌تر خواهد بود، زیرا احتملاً آنها دیدگاه‌های تازه‌تری به مسائل داشته باشند و گزینه‌های جدیدی پیشنهاد کنند که ممکن است شما هرگز آنها را مورد توجه قرار نمی‌دادید.

این فرآیند مستلزم تلاش آگاهانه است، اما به خودتان ایمان داشته باشید و اطمینان داشته باشید که قادر خواهید بود همه چیز را در مسیرتان، کنترل کنید. از برنامه‌ریزی لذت ببرید!

مترجم: بهارناز بیدار (کارشناس ارشد کارآفرینی سازمانی) 

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com