صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

مدیریت نوآوری

مدیریت نوآوری

کتاب «مدیریت نوآوری»، نوشته‌ی «جو تید، جان بزانت، کیت پاویت» و ترجمه «علی‌رضا جباری، عباس کحال‌زاده»، توسط انتشارات «نشر دانشگاهی » در 704 صفحه منتشر شده است.

درباره کتاب:
نوآوری ممکن است رقابت‌پذیری را افزایش دهد؛ اما به مجموعه‌ای متفاوت از دانش و مهارتهای مدیریتی در مقایسه با مدیریت کار و کسبهای معمولی نیاز دارد. مدیریت نوآوری به‌گونه‌ای ماهوی میان‌رشته‌ای و چندوظیفه‌ای است؛ اما بیشتر کتابهای مدیریتی به‌طور معمول بر یک بعد آن، مانند مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت بازاریابی، مدیریت محصول با مدیریت توسعۀ سازمانی تأکید دارند. هدف از نگارش این کتاب، برخلاف بیشتر کتابهای دیگر این عرصه، فراهم‌آوردن رویکردی جامع به مدیریت نوآوری است.

کتاب مدیریت نوآوری با توجه به نیازهای دانشجویان کارشناسی ارشد و دیگر دانشجویان رشتۀ مدیریت، به‌ویژه دانشجویانی که درسهای انتخابی یا اختیاری مدیریت نوآوری و فناوری یا دوره‌های کارشناسی ارشد در نظر گرفته‌شده برای مدیریت فناوری و عملیات را می‌گذرانند، نگاشته شده است؛ و همچنین برای مدیرانی که مدیریت تحقیق و توسعه، توسعۀ محصول یا تغییر سازمانی را بر ‌عهده دارند مفید است.

این کتاب شامل شش بخش و سیزه فصل با عنوانهای در پی‌آمده است:
بخش اول

مدیریت نوآوری، فصلهای نکته‌های مهم در مدیریت نوآوری؛ نوآوری به‌مثابۀ فرایندی مدیریتی

بخش دوم

انتخاب رهیافت راهبردی، فصل های ایجاد چارچوب راهبرد نوآوری؛ وضعیت ها: شرایط محیطی ملی و رقابتی؛ مسیرها: استفاده از مسیرهای فن‌شناختی؛ فرایندها: یکپارچه‌سازی برای یادگیری راهبردی

بخش سوم

برقراری پیوندهای اثربخش برون-سازمانی، فصلهای یادگیری از بازارها؛ یادگیری از طریق پدیدآوردن اتحادها؛ و

بخش چهارم

ایجاد ساز و کارهای اجرای اثربخش، فصلهای مدیریت فرایندهای درون-شرکتی؛ یادگیری از طریق سرمایه‌گذاریهای مخاطره‌آمیز شرکتی

بخش پنجم

ایجاد سازمان نوآور، فصلهای ایجاد سازمانهای نوآور؛ ایجاد شرکتهای نوآور جدید:

بخش ششم

ارزیابی و بهسازی عملکرد مدیریت نوآوری، فصل رویکرد تجمعی به مدیریت پروژه را در بر می‌گیرد.

پیشگفتار، مراجع، و دربارۀ مؤلفان ابتدای کتاب و نمایۀ انتهای کتاب بر غنای آن می‌افزاید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com