صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

نوآوری باز

نوآوری باز

کتاب «نوآوری باز»، نوشته‌ی «هنری چسبرو»، ترجمه «سیدکامران باقری، مرضیه شاوردی» توسط انتشارات «دانشگاه هاروارد» در 264 صفحه منتشر شده است.

درباره کتاب:
امروزه دوره پژوهش و توسعه درونی و متمرکز در بسیاری از صنایع به پایان رسیده است. دانش مفید در بسیاری صنایع فراگیر است و باید ایده‌ها را زود به کار گرفت مبادا که از دست بروند.عواملی از این دست ،پارادایم نوین نوآوری باز را بنیان نهادند که در کنار پژوهش و توسعه درونی به پیشباز دانش و ایده‌های بیرونی می‌رود و به دیگر شرکت‌ها هم اجازه می‌دهد از ایده‌های درونی بی‌استفاده مانده بهره‌مند شوند.

این رویکرد، به ارزش‌آفرینی و تصاحب‌بخشی از آن ارزش راه‌هایی نوین می‌گشاید و هم‌زمان چالش‌هایی تازه نیز در پی دارد. شرکت‌ها برای افزایش شانس پیروزی خود در کارزار نوآوری چاره‌ای جز پیروی از رویکردی بازتر به نوآوری ندارند.
هنری چسبرو به خاطر نگارش این کتاب به عنوان یکی از پنجاه نوآور برتر آمریکا برگزیده شد و مجله نامدار ((راهبرد+کسب‌و‌کار)) و ((انجمن خلاقیت و نوآوری اروپا)) این کتاب را بهترین کتاب نوآوری سال نامیدند. کتاب ((نوآوری باز)) برای تمامی مدیران شرکت‌های تولیدی و خدماتی، سیاست‌گذاران علم و فناوری و دانشجویان و اساتید رشته‌های مدیریت(به ویژه مدیریت فناوری) و مهندسی صنایع بسیار ارزشمند است.

فهرست مطالب
مقدمه
فصل ۱: پژوهشگاه پالوآلتو زیراکس
فصل ۲: پارادایم نوآوری بسته
فصل ۳: پارادایم نوآوری باز
فصل ۴: مدل کسب و کار
فصل ۵: گذار از نوآوری بسته به نوآوری باز
فصل ۶: نواوری باز در اینتل
فصل ۷:بنیان گذاری کسب و کارهای نوین بر پایه فناوری های درونی
فصل ۸: مدل کسب و کار و مدیریت دارایی فکری
فصل ۹: شیوه گذار به سوی نوآوری باز
یادداشت ها

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com