صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

نوپای ناب

نوپای ناب

کتاب «نوپای ناب»، نوشته‌ی «اریک ریز»، ترجمه ی «محمدجواد احمدپور، سیدعلی فاطمی خوراسگانی»، توسط انتشارات «انتشارات پندار پارس» در «272» صفحه منتشر شده است.

این کتاب توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  نوشته شده است. Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت چیزی که تا حدودی غیر قابل کنترل است، یعنی‌ همان کسب‌وکار استارتاپی، ارائه می‌دهد. دو مفهوم کلیدی در  افکار Ries، یادگیری و تجربه کردن هستند.
او بر این باور است که یک کارآفرین بر اساس روش مطرح شده در این کتاب می‌تواند یک کسب‌وکار موفق راه اندازد. در ا‌ین کتاب، روش‌های تولید و مدیریت یک کسب‌وکار به‌‌صورت گام‌به‌گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ ارائه شده است.
این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۳ در حوزه کارآفرینی است و اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب، کاربردی بودن آن در فضای کارآفرینی است.
کتاب نوپای ناب به شما یاد می دهد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید.
چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ‌ها باشید و چه یک تازه‌کار، هر کارآفرین در تمام پروسه یادگیری خود نیاز دارد تا دانش خود را در تمام سطوح راهبری و مدیریتی افزایش دهد. بنابراین، خواندن این کتاب برای شما مفید است. حتی اگر شما در محیط ‌ استارتاپی نیستید، اما می‌خواهید از ایده‌های مشابه برای مدیریت پروژه جدید، راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید استفاده کنید، این کتاب را بخوانید.
کتاب «نوپای ناب» نوشته‌ی «اریک ریز» به کوشش «محمدجواد احمدپور» و «سیدعلی فاطمی خوراسگانی» به فارسی برگردانده شده است. مقدمه‌ای به قلم دکتر فیض‌بخش، استاد کارآفرینی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در آغاز کتاب آمده است. اریک ریز در این کتاب رویکرد مرسوم به کارآفرینی را به چالش کشیده و تلاش کرده با معرفی رویکرد نوپای ناب، گامی در جهت ارتقای احتمال موفقیت کسب‌وکارهای نوپا بردارد. پیاده‌سازی این رویکرد به موفقیت کسب‌وکارهای زیادی منجر شده که داستان برخی از آن‌ها در همین کتاب آورده شده است. تام ایسنمن، استاد کارآفرینی مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد، درباره‌ی این کتاب گفته است: «اریک به ما نشان داد چگونه بر فضای عدم‌قطعیت کسب‌وکارهای نوپا غلبه کنیم. رویکرد او بسیار دقیق و تجویزهایش عملی و امتحان پس‌داده هستند. نوپای ناب طرز فکر ما را در مورد کارآفرینی تغییر خواهد داد. زمانی‌که نرخ موفقیت کسب‌وکارهای نوپا بهبود یافت، این کتاب می‌تواند بیش از هر کتاب مدیریتی که در این سال‌ها نوشته شده است در ترقی رشد اقتصاد جهانی نقش ایفا کند.» کتاب حاضر که پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 آمازون در حوزه‌ی کارآفرینی بوده و جزو لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد، در سه بخش با عنوان‌های «چشم‌انداز»، «هدایت» و «شتاب» و سیزده فصل تدوین شده است. فیلم سخنرانی ۶۰ دقیقه‌ای اریک ریز در شرکت گوگل با زیرنویس فارسی نیز به همراه کتاب ارائه شده است. کتاب نوپای ناب را انتشارات «پندار پارس» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

 

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com