0  |  0

توسعه کسب‌وکار نوپا از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

توسعه کسب‌وکار نوپا از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: بهترین نوع حمایت از شرکت های نوپا، اجرای مدل سرمایه گذاری جسورانه است.مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک با مدیر کل امور و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بیان کرد: «برنامه‌ریزی برای کسب 3 درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری در کشور»، «هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست فناوری»، «کمک به ارتقای سطح علمی و فناوری به منظور کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی» از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی است.
قانعی هم چنین تصریح کرد: این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند.
به گفته وی، ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، توسعه کسب‌وکار و افزایش ارزش افزوده این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه خاطر نشان کرد: با این روش سرمایه گذاری، شرکت های نوپا با خیالی آسوده تر و خلاقانه تر می توانند فعالیت مورد نظرشان را انجام دهند و به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com