0  |  0

سهم ناچیز پارک علم‌وفناوری قم در جذب اعتبارات

سهم ناچیز پارک علم‌وفناوری قم در جذب اعتبارات

علی‌رضا باباخان در دیدار با احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در وضعیت کلی حاکم بر کشور شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند یاری‌گر اقتصاد و اشتغال شوند.
وی با اشاره به تعامل و همکاری مستمر صندوق پژوهش و فناوری قم با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری افزود: صندوق پژوهش و فناوری قم تاکنون با بیش از 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همکاری و تعامل مفید داشته و توافقنامه‌های مؤثری نیز بین آن‌ها منعقدشده است.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با بیان ضرورت ارزیابی و نظارت‌های مستمر برای تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در اعتماد به صندوق پژوهش و فناوری کریمه توسط طرف‌های سرمایه‌گذار و کارآفرین عنوان کرد: برای تحقق هدف‌گذاری‌های پیش‌بینی‌ شده تیم ارزیابی تشکیل‌ شده تا از این طریق اهداف تعیین‌ شده در روال منطقی خود به نتیجه برسد.
باباخان نتایج مثبت تشکیل تیم‌های ارزیابی در صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم ارزیابی انحراف از پروژه در طرح‌های معرفی‌شده به این صندوق به زیر 10 درصد رسیده است.
وی با تأکید بر برخی از ظرفیت‌های مهم صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم در مسئله تولید و اقتصاد بیان کرد: صدور ضمانت‌نامه‌های صادراتی یکی از ظرفیت‌های مهم صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم است که می‌تواند سبب انگیزه تولیدکنندگان را در مسئله تولید شود.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم ضعف در جذب بودجه‌های ملی را یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌ها دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری دانست و ادامه داد: در استان قم بالغ‌بر 60 شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده است، تعداد اندک شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در قم سبب شده تا جذب بودجه‌های ملی ویژه این حوزه از فعالیت‌های مشترک علمی و صنعتی اندک باشد.
باباخان برخی از ظرفیت‌های تولیدی مغفول مانده قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: استان قم در بخش تولید انواع کفش ظرفیت‌های قابل‌توجهی داشته و از قطب‌های اصلی این صنعت در کشور به‌حساب می‌آید که با پیوند بین دانشگاه و صنعت می‌توان امید تحول جدی در این بخش اقتصادی را داشت.
صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم ابراز کرد: در زمینه افزایش راندمان و بهره‌وری واحدهای دامداری و دامپروری ایده‌ها و الگوهای موفق زیادی توسط کارشناسان صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم تدوین و احصاء شده اما متأسفانه استفاده صحیحی از این ظرفیت‌های صورت نگرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگذاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com