0  |  0

نقش مهم هلدینگ‌های بورسی در اقتصاد دانش‌بنیان

نقش مهم هلدینگ‌های بورسی در اقتصاد دانش‌بنیان

مدیرعامل فرابورس ایران نیز در تشریح نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری شرکت‌های VC در حوزه تامین مالی نوآوری است که این موضوع نشان از اهمیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌ها دارد. وی ادامه داد: از سوی دیگر با تغییر نگرش ایجاد شده در هلدینگ‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه در بسیاری از آنها به شرکت‌های بزرگ VC یا همان CVCها تبدیل شدند؛ زیرا تحقیقات نشان داده ‌است تاثیر بهره‌وری و افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌های CVCها نسبت‌ به واحدهای R&D در این مجموعه‌ها بیش از سه برابر است و این اتفاق می‌تواند در ایران نیز رخ دهد. کمااینکه برخی هلدینگ‌های بورسی در کشور نیز به سمت راه‌اندازی CVCها حرکت کرده‌اند.
به گفته هامونی، کسب‌و‌کارهای نوآورانه نه‌تنها موجب توسعه تکنولوژیک شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ‌ها خواهد شد، بلکه ترویج فرهنگ خلاقیت، نوآوری و توسعه موقعیت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها را نیز به دنبال دارد. وی در ادامه توضیح داد: افزایش سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌ در کسب و کارهای با پتانسیل رشد بالا، ایجاد صنایع مربوط به فناوری‌های نوین در کنار صنایع گذشته، متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها، توسعه محصول و بازار شرکت‌های زیر‌مجموعه با استفاده از تکنولوژی‌های خلق شده توسط کسب و کارهای نوآور، افزایش کارآیی و بهره‌وری منابع و گسترش نوآوری و خلاقیت در بین مدیران و کارکنان از دیگر نتایج مثبت تاثیرات متقابل کسب‌و‌کارهای نوآور بر هلدینگ‌هاست.
هامونی در ادامه به معرفی ابزارهای جدیدی پرداخت که می‌تواند دستیابی به اهداف مزبور را سرعت بخشد و گفت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ابزارهای تامین مالی و راهبری کسب‌و‌کارهای نوآور در فضای بازار سرمایه از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital Funds)، راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity Funds) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها (Fund of Funds) از جمله این موارد خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com