0  |  0

حمایت ازکسب‌ وکارهای فرهنگی و هنری

حمایت ازکسب‌ وکارهای فرهنگی و هنری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغرسید آبادی، افزود: براساس شیوه نامه موجود که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از کسانی که می خواهند کسب و کارهای فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامه‌های صالحی است و ذیل این دو برنامه کلان، راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راه‌اندازی روز بازارهای فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری در قالب طرح‌های حمایتی امسال و سال آینده اجرا خواهد شد.
راه‌اندازی کسب و کار در گذرهای فرهنگ و هنر
وی گفت: گذرهای فرهنگ و هنر کار مشترک بین شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. شهرداری‌ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذرهای مناسب به این کار و آماده‌سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.
سیدآبادی با تاکید بر این‌که شیوه‌نامه و همچنین فرم‌ها درخواست تسهیلات منتشر شده است، افزود: شهرداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای متقاضی می‌توانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضاهای مناسب درخواست‌های خود را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه دهند تا پس از بازدید از فضاهای انتخاب شده و تایید آن، امکان پرداخت تسهیلات به کسانی که بخواهند در آن‌جا کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، فراهم ‌شود.
اعلام آمادگی ١٢ شهر برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر
وی افزود: تاکنون بیش از12شهر برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر اعلام آمادگی کرده‌اند و تا پایان آذرماه گذر فرهنگی و هنری در شهر کاشان راه‌اندازی خواهد شد. هم اکنون کسانی که بخواهند در گذرهای فرهنگ و هنر یزد و کاشان کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، می‌توانند تقاضای خود را با امضای شهرداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرها ارایه کنند.
سیدآبادی تصریح کرد: کتاب‌فروشی، گالری، سالن‌های کوچک نمایش فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی، پلاتوهای تئاتر، کارگاه، فروشگاه‌های لوازم هنری، آموزشگاه‌های هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مدو لباس ایرانی، موزه‌های خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری و .... از جمله کسب و کارهای مورد حمایت است.
تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی و هنری
سیدآبادی گفت: برای افزایش فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین افزایش دسترسی مردم به آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری ، طرح تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح از کسانی که بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری که این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، با ارایه تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر حمایت می‌شود.
وی افزود: این افراد می توانند بر اساس فرم‌های طراحی شده، طرح توجیهی خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها ارایه کنند.
فرمهای مربوط به این شیوه نامه به همراه تمامی جزئیات آن هم اکنون در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://www.farhang.gov.ir قابل مشاده است.
به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید در دولت دوازدهم توجه و اهتمام به کسب و کارهای فرهنگی و هنری را برای رشد و رونق اقتصاد فرهنگ وهنر در کشور و در سطح بین المللی را در اولویت دستور کار خود قرار داده و تاکنون نیز گامهای مهم و خوبی برداشته است.
از طرفی نیز تقویت کسب و کارهای دیجیتال با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته که با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این وزارتخانه با جدیت درحال پیگیری وانجام است.
معاونت کسب و کارهای دیجیتال این مرکز با به کارگیری همه توان خود با تاکید بر تقویت آموزش به فعالان کسب و کارهای دیجیتال همچنین تلاش برای محتواسازی در این حوزه توانسته است بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را ایجاد کند.
مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است امروز باید با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و برنامه ریزی دراین زمینه از طریق کسب کارهای فرهنگی هنری در بازار کشورهای همسایه نفوذ کرده و ضمن کارآفرینی در جهت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر نیز تلاش کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com