صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

مقدمه‌ای بر کسب و کار

مقدمه‌ای بر کسب و کار

کتاب «مقدمه‌ای بر کسب و کار»، نوشته‌ی «دیوید دوسو و داگلاس ویلسون»، با ترجمه «رضا محمد کاظمی و سارا سهیلی»، توسط انتشارات «دانشگاه تهران» و در «240» صفحه منتشر شده است.

شغل بسیاری از افراد را می‌توان نوعی کسب و کار قلمداد کرد. بیشتر مردم، صرف‌نظر از اینکه چه رشته یا حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند، مشغول فعالیت در شکلی از کسب و کارها هستند. هنرمندان آثار هنری خود را می‌فروشند، پزشکان مراقب شیوه‌های درمانی که به کار می‌گیرند، هستند. معماران شرکت‌های خود را مدیریت می‌کنند و حتی سازمان‌های غیرانتفاعی باید درآمدی داشته باشند تا بتوانند از عهده‌ی پرداخت هزینه‌ها برآیند. اینها همگی موضوعات کسب وکار هستند.
این کتاب چارچوبی را برای فهم جنبه‌های اساسی یک کسب وکار فراهم می‌کند. همچنین نشان خواهد داد چگونه نظام شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهایی که در این نظام وجود دارند؛ برای مشتریان، ارباب رجوع و جامعه از طریق ارائه کالاها و خدمات ارزش افزایی می‌کنند.
درباره کتاب :
این کتاب یک نمای کلی از ابعاد کسب و کار را با استفاده از یک شبیه سازی زنده، بدست می‌دهد. این شبیه‌سازی بدینگونه است که شما را در موقعیت تصمیم‌گیری کاری در شرکت خودتان قرار می‌دهد. بخشی از این تصمیمات، شما را قادر می‌سازند که پیامد انتخاب کسب و کارتان را در یک بازار رقابتی مشاهده نمایید. در این شبیه‌سازی شما باید استراتژی خود را بنا کرده، موقعیت محصول خود را تعیین کنید. شیوه‌ی ترفیع محصول یا خدمت خود را مشخص و فروش را پیش‌بینی کنید. سطح موجودی خود را تعیین کرده و همچنین یک سری از تصمیمات متنوع که در ارتباط با مسائل رایج در کسب و کارها می‌باشد، اتخاذ کنید.
فهرست مطالب
فصل اول
سازمان‌های خصوصی: یک نظام اقتصادی
تمرین پایه‌ای 1
فصل دوم
بازاریابی: ایجاد ارزش مشتری
تمرین پایه‌ای 2
تمرین پایه‌ای 3
تمرین پایه‌ای 4
فصل سوم
حسابداری: سیستم‌ اطلاعات کسب و کار
تمرین پایه‌ای 5
تمرین پایه‌ای 6
فصل چهارم
تولید: افزایش بهره‌وری و عملکرد
تمرین پایه‌ای 7
تمرین پایه‌ای 8
فصل پنجم
تامین مالی: سرمایه جاری و سرمایه‌گذاری
نسبت‌های مالی و تحلیل نسبت
تمرین پایه‌ای9
فصل ششم
کسب و کار و جامعه: نظام تنظیمی و قانونی
فصل هفتم
اخلاق کسب وکار
فصل هشتم
انواع سازمان کسب و کار
کتاب مقدمه ای بر کسب و کار به نویسندگی دیوید دوسو- داگلاس ویلسون ترجمه رضا محمد کاظمی - سارا سهیلی منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه تهران می‌باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com