0  |  0

بزرگ‌ترین دانشگاه کشور به‌دنبال ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی

بزرگ‌ترین دانشگاه کشور به‌دنبال ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی

دانشگاه‌ها مراکز نوآوری به‌حساب می‌آیند و دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور به‌دنبال ایجاد این زیست‌بوم است.
محمود نیلی احمدآبادی در مراسم اختتامیه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دنیا به‌سرعت در حال تغییر است و خلاقیت ذات انسان است. امروز به‌سرعت شاهد تغییرات و توسعه هستیم و تغییرات در دانش به‌حدی زیاد است که یک نفر نمی‌تواند به‌تمامی این تغییرات مسلط باشد.
وی افزود: دنیا در جهتی پیش می‌رود که متفکران به‌دنبال ارزش‌ها و رسالت‌های جامعه حرکت می‌کنند و تجربه ما در ایران کپی‌برداری از ساختارهای جهانی است. لذا به قوانینی که این ساختارها را به‌ وجود آورده است، اهمیت کافی داده نمی‌شود.
رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: ساختارها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارند و اگر ما به انسان‌ها و جوانان و دانشجویان‌مان فرصت خلاقیت و جرئت آن را ندهیم، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم. باید این فرصت برای بروز خلاقیت جوانان وجود داشته باشد و در کنار آن تسهیلات لازم را فراهم کنیم که البته به‌لحاظ ساختارسازی در کشور موفق عمل کرده‌ایم.
نیلی احمدآبادی به‌ وظیفه دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها مراکز نوآوری در روش‌ها و برنامه‌ها هستند و دانشگاه تهران نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، زیست‌بوم کافی را برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها فراهم می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آینده کشورها در رشد استارت‌آپ‌ها و مراکز رشد و شرکت‌های زایشی است و لذا باید به این مراکز و ایده‌های نو اهمیت داد و برای بروز آنها، زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com