0  |  0

نخستین برداشت چای ترش در جنوب کشور توسط بانوی کارآفرین

نخستین برداشت چای ترش در جنوب کشور توسط بانوی کارآفرین

مرضیه صمصامی اولین تولید کننده ذرت رنگی در ایران است که مدت هفت سال در زمینه تحقیقات کشاورزی فعالیت داشته است.
وی که توانست برای اولین بار کلم بروکلین را در دشتستان تولید کند توانست برای اولین بار در جنوب کشور بعد از تحقیقات طی دو سال آزمایشی و سازگاری با آب و هوای منطقه در تعداد ۱۲۰۰ بوته محصول را برداشت کند
مرضیه صمصامی در خصوص توجیه اقتصادی چای ترش گفت: در طی این دوسال در سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس مشتریان آنرا خصوصا در امارات و قطر پیدا کرده و باعث انگیزه برای کشت در سال جدید شد و امیدوارم در سال آینده بتوانم یک هکتار از محصول را زیر کشت ببرم که پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ کیلوگرم چای در هکتار برداشت شود.
وی در خصوص همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی گفت: در اوایل کارم رفتار مناسبی با توجه به زن بودنم با من نشد ولی به مرور زمان ذهنیت‌ها در این خصوص تغییر کرد و امروز قایدی رییس ترویج و شمسی رییس امور بانوان روستایی جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه پرورش چای ترش از ضمن استقبال حمایت خود را اعلام کردند.
وی در ادامه بیان داشت: حتی اگر محصول چای ترش صادر نشود در استان بوشهر هم این محصول مشتریان فراوانی دارد که حتی مازااد بر محصول کاشته شده نیاز استان است.
مرضیه صمصامی در خصوص آینده کاشت های خود برای اولین بار ابراز داشت: با توجه به آب و هوای استان و پتانسیل خوبی که برای کشت گیاهان دارویی دارد تحقیقاتی را در زمینه کشت این نوع بذر شروع کرده ام که با توجه به سازگاری آنها در ماه های آینده محصول گیاهی دارویی را برای اولین بار هم در جنوب کشور برداشت خواهم کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com