0  |  2

فقط به خاطر پول درآوردن کار نکنید!

فقط به خاطر پول درآوردن کار نکنید!

پول چیز خوبی است و حقوق و دستمزد، بخش مهمی از زندگی حرفه‌ای محسوب می‌شود. ولی اگر کاری که انجام می‌دهید در یادگیری مهارت‌های جدید کمک تان نمی‌کند، سعی کنید در حرفه‌ی خود رشد کنید تا در نهایت در بازار حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

واقعیت جدید:

مدت‌های زیادی بود که «معامله‌ی کار برای پول» بسیار ساده بود. شما در قبال وقت و زمانی که برای کار می‌گذاشتید، حقوق دریافت می‌کردید تا وقتی که بازنشسته شوید. ولی همه‌ی ما می‌دانیم که این مدل کار کردن منسوخ شده است: کارمندان از شغلی به شغل دیگر می‌روند، شرکت‌ها موقعیت‌ها را حذف می‌کنند و از نیروهای کار قراردادی یا برون‌سپاری استفاده می کنند و وفاداری دیگر وجود ندارد.

در پاسخ به این مدل جدید کار، فقط کافی است که به جایی یا چیزی وابسته نباشیم.

در گاراژ خود یک استارتاپ راه بیاندازید.

 پلتفرم خود را بسازید.

مشاوره را آغاز کنید.

  «شما با استفاده از طرز فکر کارآفرینی، برای کسب و کاری که حرفه‌ی شماست خلق ارزش می‌کنید و از این رو همواره از شما به خوبی محافظت می‌شود.»  

روش جایگزین هم این است که در شرکتی که کار می‌کنید، از طرز فکر کارآفرینانه استفاده کنید. کارآفرینی در ابتدایی‌ترین شکل خود در مورد طراحی، راه‌اندازی و اجرای کسب و کار است. استفاده از این طرز فکر در محل کار بدین معنی است که حرفه‌ی خود را به همان صورتی اداره کنید که یک کسب و کار نوپا را اداره می‌کنید. یعنی از ابهام و ریسک استقبال کنید.

 این بدین معنی نیست که به بهای رشد بلندمدت، بیش از حد بر درآمد در کوتاه‌مدت تمرکز داشته باشید. شما هنوز هم یک رئیس دارید، ولی دیگر فقط بر گرفتن حقوق و رسید آن تمرکز نمی‌کنید، بلکه دائما سعی می‌کنید مطمئن شوید کاری که انجام می‌دهید برای شرکت ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و در عین حال سودش به شما و رزومه‌تان نیز می‌رسد.

شما با استفاده از طرز فکر کارآفرینی، برای کسب و کاری که حرفه‌ی شماست خلق ارزش می‌کنید و از این رو همواره از شما به خوبی محافظت می‌شود.

این دیدگاه در مورد کار، برای همه‌ی افراد قابل‌درک است، ولی احتمالا همه کارفرمایان با این امر موافقت نخواهند کرد. البته این مشکل خود آنهاست.

فقط به خاطر پول درآوردن کار نکنید!

کارمندی که به طور جدی شبکه‌سازی می‌کند، پروفایل لینکدین خود را همیشه به روز و آپدیت نگه می‌دارد، دیگر لزومی نمی‌بیند که در مورد سایر فرصت‌ها فکر کند. درواقع شرکت شما بیش از هر چیزی به افرادی با نگاه رو به جلو، برون‌گرا و کارآفرین نیاز دارد.

به عبارت دیگر اگر شما جایی کار می‌کنید که روحیه‌ی کارآفرینی شما را درک نمی‌کنند، به احتمال زیاد باید آنجا را ترک کنید. اگر واقعا کار برجسته‌ و قابل توجهی انجام داده‌اید به راحتی می‌توانید جای دیگری را برای کار کردن پیدا کنید.

برگرفته از سایت medium.com

طاهره منیری شریف (کارشناس ارشدMBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com