صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  3

الگوهای تصمیم گیری کارآفرینان

الگوهای تصمیم گیری کارآفرینان

كتاب حاضر براي دانشجويان رشته مديريت در مقطع كارشناسي ارشد به‌ عنوان منبع اصلي درس «الگوهاي تصميم‌گيري كارآفريني» به ارزش 2 واحد و برای همین درس در مقطع کارشناسی به عنوان منبع کمکی تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، کلیه مديران و ساير علاقه‌مندان نيز از آن بهره‌مند شوند.
چكيده :
کتاب پیش رو سعی دارد تا تصمیم‌گیری را از جنبه کیفی مورد بررسی قرار دهد. رویکرد غالب در این کتاب ارائه الگوها، سبکها و چارچوبهای ذهنی و ادراکی کارآفرینانه است. از این رو تمامی موضوعات، در سه بخش مجزا معرفی می‌شوند: در بخش اول، کلیات تصمیم‌گیری و متون پیشین در این حوزه بررسی شده است. در بخش دوم، با رویکردی کیفی، به سبکهای تصمیم‌گیری کارآفرینانه و چارچوبهای ادراکی و فراشناختی موجود در این حوزه پرداخته شده است. در این بخش، رویکردهای کیفی به تصمیم‌گیری، از جمله راهکارهای ابتکاری تصمیم‌گیری و جهت‌گیریهای شناختی کارآفرینان، و الگوی پیچیدگی شناختی که به پیچیدگی ساختاری سیستم ادراکی کارآفرینان اشاره دارد، تشریح و بررسی شده است. بخش سوم، معرفی مجموعه‌ای از اصول کاربردی در حوزه تصمیم‌گیری کارآفرینانه است، و سعی شده تا با گردآوری مجموعه‌ای از مثالهای عملی از کارآفرینان موفق، اصولی را معرفی شود که در تسهیل تصمیم‌گیری به کارآفرینان کمک نموده، شانس موفقیت کسب‌وکار آنان را افزایش دهد.
فهرست مطالب
پيشگفتار
بخش اول: كليات تصميم‌گيري
فصل اول: مروري بر كليات تصميم‌گيري
فصل دوم: مقدمه‌اي بر نظريه‌هاي عمومي تصميم‌گيري
بخش دوم: رويكردهاي كيفي به تصميم‌گيري كارآفرينان
فصل سوم: كارآفرينان و تصميم‌گيري
فصل چهارم: چارچوب تصميم‌گيري راهبردي كارآفرینانه
فصل پنجم: تصميم‌گيري كارآفرينان در شرايط مخاطره و عدم‌ قطعيت
فصل ششم: الگوهاي ذهني كارآفرينانه
فصل هفتم: نقش احساسات، ادراك و اخلاق در تصميم‌گيري كارآفرينانه
فصل هشتم: نقش پیچیدگی شناختی در فرایند تصمیم‌گیری کارآفرینان
فصل نهم: راهكارهاي تصمیم‌گیری ابتکاری کارآفرینان
فصل دهم: مطالعه تجربي تأثير الگوي پيچيدگي شناختي بر تصميم‌گيري ابتکاری ...
بخش سوم: معرفي اصول كاربردی در فرايند تصميم‌گيري كارآفرينان
فصل يازدهم: ايجاد چارچوب ذهني كارآفرينانه
فصل دوازدهم: راهكارهاي كارآفرينانه براي اتخاذ تصميمهاي صحيح
منابع
واژه‌نامه
نمايه اسامي
نمايه موضوعي

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com