1  |  1

نقش زنان در اقتصاد کشور بیشتر از آمارهای ارائه شده است

نقش زنان در اقتصاد کشور بیشتر از آمارهای ارائه شده است

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بخش قابل توجهی از فعالیت‌ها و محصولات بانوان به بازار عرضه نمی‌شود که این امر موجب عدم توجه به نقش آن‌ها در محاسبات رسمی شده است.
محمد حسن زاده ‌افزود: در حال حاضر نقش‌آفرینی و سهم زنان در اقتصاد کشور بیش از نسل گذشته بوده و خدمات و فعالیت‌های مختلف ارزشمندی از سوی آنها به جامعه ارائه می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل و ظرفیت های زنان موجب رشد اقتصادی می‌گردد، تصریح‌ کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه توسط بانوان که به رفع ضعف و خلاء نظام بانکی کمک می‌کند؛ نشان می دهد که نقش آنها در اقتصاد کشور از آنچه در آمارها گفته شده بیشتر است.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیل‌ با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور حدود ۵۰ درصد تولید را مصارف خانواده‌ها تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: طرز مصرف کالاهای تولیدی به نوع رفتار و روش استفاده‌ بانوان در خانواده از آن محصول بستگی دارد.
حسن زاده با بیان اینکه در نوسانات قیمت‌های کشور غیر از عوامل خارجی عوامل داخلی نیز تاثیرگذار بوده است، اضافه کرد: از رفتارهای نادرست اقتصادی از جمله افزایش تقاضا این است که از یک محصول در زمان خاصی بیشتر استفاده می شود که این امر موجب افزایش قیمت آن کالا می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه پشتکار و تلاش مردم موجب پیشرفت کشور می‌شود، ادامه داد: رشد و توسعه کشور بیشتر از اینکه به دولت مرتبط باشد به رشد و نحوه تفکر افراد آن جامعه بستگی دارد.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیل‌ با بیان اینکه بیشترین عامل افزایش قیمت در محصول، شایعه افزایش قیمت آن است، یادآور شد: وقتی انتظار می رود کالایی گران شود؛ تقاضا برای آن محصول بیشتر می‌شود که این امر می‌تواند بر افزایش غیرواقعی و مختل شدن چرخه اقتصادی دامن زند.
حسن زاده با تأکید بر اینکه برای رشد و توسعه باید به رفتارهای خود بیشتر توجه کنیم تا بهره‌وری در کشور افزایش یابد، افزود: اگر خبر‌ و عملکردهای خوب و مثبت‌ بیشتر توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و از انتشار نکات منفی و یا گاهی کذب جلوگیری شود‌ تا حدی می‌توان از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کاست.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیل با بیان اینکه در خرید و تولید کالا بایستی به کیفیت محصول نیز توجه شود، یادآور شد: در حال حاضر در کشور کالاهایی هستند که با کیفیت بالا تولید می‌شوند اما به دلیل گرایش مردم به کالاهایی با برند خارجی، تولیدکنندگان کشور مجبور هستند مارک کشورهای دیگر را بر روی محصولات ایرانی درج کنند‌ که این امر موجب عدم برندسازی در کشور می‌شود.
حسن زاده ادامه داد: باید به تقویت خود باوری در بین افراد مخصوصا بانوان توجه شود تا فرهنگ کارآفرینی در بین افراد جامعه رشد یابد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com