0  |  1

شرکت‌های دانش‌بنیان کارگشای راه آینده

شرکت‌های دانش‌بنیان کارگشای راه آینده

ماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین گفت: سند آمایش علم و فناوری استان که به همت کارگروه فناوری و پژوهش و جهاد دانشگاهی قزوین تدوین‌شده است، چشم‌انداز استان را تا افق 1424 روشن می‌کند.
هادی دقیقی نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین اظهار کرد: اگر خواهان آن هستیم که کشورمان در رده کشورهای توسعه‌یافته قرار بگیرد باید سهم کشور در حوزه پژوهش را ارتقاء دهیم.
وی افزود: هر چند تاکنون توفیق چندانی در حوزه تولید و فناوری نداشته‌ایم اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و قدم‌هایی که در این میان برداشته می‌شود می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک دست آوردهای بزرگی در این حوزه خواهیم داشت.
دقیقی تصریح کرد: امروز چراغ سبزی در این میان روشن‌شده و کشورمان با قدرت در حال حرکت در مسیر توسعه و کسب دست‌آوردهای مختلف در حوزه تولید و پژوهش است.
وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم مدیریت خوبی در این راستا به دست آوریم باید برنامه‌ریزی مناسب داشته و براساس آن عمل کنیم.
نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین با اشاره به عملکرد استان قزوین در مقایسه با دیگر استان‌ها بیان کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های استان قزوین تدوین سند آمایش علم و فناوری استان است که به‌عنوان اولین سند در کشور مطرح است.
وی ادامه داد: این سند که به همت کارگروه فناوری و پژوهش و جهاد دانشگاهی قزوین تدوین‌شده چشم‌انداز استان را تا افق 1424 روشن می‌کند لذا برای نیل به اهداف این چشم‌انداز باید همه مسئولان و دستگاه‌های استان وارد میدان شوند.
دقیقی با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرار نیست در این هفته تمام مشکلات حوزه پژوهش حل شود اما می‌توان به‌صورت خاص به اهداف و رسالت‌ها و جایگاه پژوهش در استان توجه جدی‌تری داشت.
وی اهداف و برنامه‌های هفته پژوهش را چنین برشمرد: ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی پژوهشگران برتر، برپایی نمایشگاه در حوزه پژوهش‌های استان، ایجاد ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه را از جمله اهداف و برنامه‌های هفته پژوهش در استان برشمرد.
این مسئول اعلام کرد: در دو سال گذشته در قالب اعتبارات دولتی مبلغ 10 میلیارد ریال به طرح‌های پژوهشی کاربردی استان اختصاص‌یافته است.
نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای حاصل از آن می‌تواند در ترسیم نقشه راه آینده کشور به نحوی مناسب کارگشا باشد لذا باید از این شرکت‌ها حمایت شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com