صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

کارآفرینی اجتماعی (آنچه همه باید بدانند)

کارآفرینی اجتماعی (آنچه همه باید بدانند)

کتاب «کارآفرینی اجتماعی (آنچه همه باید بدانند)»، نوشته‌ی «دیوید برنستاین , سوزان دیویس»، ترجمه ی «مهرداد نوانبخش, سروش فتحی, مهدی مختارپور»، توسط انتشارات «بهمن برنا»، در «176» و در سال «1396» صفحه منتشر شده است.

عنوان اصلی: Social entrepreneurship : what everyone needs to know,2010.

این کتاب مقدمه‌ای کوتاه و اجمالی بر کارآفرینی اجتماعی است. امروزه این موضوع، چنان شمار زیادی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که هیچ کتاب کوچکی قادر به احاطه کافی آن نیست. مطالعه‌ی کارآفرینی اجتماعی،پرتویی بر چگونگی رخداد تغییر و نوسازی جوامع توسط خودشان می‌اندازد این امر می‌تواند توضیح دهد که چرا دولت و تلاش‌های کمک‌رسان بین‌المللی به موفقیت کمی دست یافته‌اند و یا شکست خورده‌اند. همچنین این مسأله را روشن می‌سازد که چه کاری لازم است به صورت متفاوتی انجام شود تا نتایج بهتری حاصل آید. این مطالعه با گسترش نقش شهروند به فراتر از انتخاب نمایندگان دولت، بعدی را بر ابعاد مطالعه‌ی دموکراسی می‌افزاید. معتقدیم در سال‌های پیشِ رو شهروندان بیشتری این امر را طبیعی می‌انگارند که در ساختن راه حل مسائل اجتماعی نقشی پیشرو داشته باشند. یک ربع قرن قبل برای کارآفرینِ اجتماعی شدن، اعتماد به نفس و بصیرت غیر معمولی لازم بود. این نقش هنوز تعریف نشده بود و مثال‌ها کم بودند. امروز این راه واضح و روشن می‌شود.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com