0  |  0

طرح «ایجاد هنرستان‌های کارآفرین شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای» برگزار می‌شود

طرح «ایجاد هنرستان‌های کارآفرین شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای» برگزار می‌شود

در نشست صمیمی سرپرست معاونت آموزش متوسطه با اعضای دفتر آموزش های فنی وحرفه ای، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای اعلام کرد: برای اولین باردرکشور ، دوره آموزشی ویژه مدیران منتخب کشوری هنرستانهای مجری طرح"ایجاد هنرستان های کارآفرین شاخه فنی و حرفه ای "برگزار می شود.
دکتر حسینی مقدم گفت :در راستای راهبردها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش درخصوص افزایش اثر بخشی نظام جدیدآموزش های فنی و حرفه ای ،دفتر آموزش های فنی و حرفه ای توسعه کارآفرینی، ترویج فرهنگ کار و ارتقاء شایستگی های حرفه ای و اقتصادی هنرجویان را در دستور کار قرار داده است.
وی در ادامه افزود: مطابق برنامه های مصوب ابلاغی مقام عالی وزارت دربخش کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای 50 باب هنرستان کارآفرین در استانهای کشور هدف گذاری شد.با عنایت به اعلام آمادگی استانها در حال حاضر 26هنرستان از یازده استان در این طرح انتخاب گردیدند ،دراین هنرستان ها که دارای تنوع رشته ای مختلف هستندبرنامه های متنوعی در زمینه کارآفرینی تعریف گردیده است به گونه‌ای که 28 رشته از مجموع 41 رشته شاخه فنی و حرفه ای را پوشش می دهند.
حسینی مقدم با بیان اینکه دفتر آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان سیاست گذار و راهبر هنرستان های کشور است برای اجرایی کردن طرح ایجاد هنرستان های کارآفرین برنامه ای مشخص را در فازهای مختلف تدوین نموده است. اولین فاز آن برگزاری دوره آموزشی برای هنرستان های منتخب است که در ابتدای دیماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
حسینی مقدم با اشاره به راهکار 5-6 سند تحول بنیادین گفت در فاز دوم در حال تهیه و تدوین پیش‌نویس اولیه برنامه جامع کارآفرینی و مهارت آموزی ویژه هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای با همکاری و مشارکت هنرستان‌ها، مناطق، استان‌ها، دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سمن‌ها و ... فعال در زمینه کارآفرینی هستیم.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد با توجه به استقرار کامل دوره دوم متوسطه شاخه فنی و حرفه ای همه مولفه‌های نظام جدید از جمله فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، تلفیق شایستگی‌های مختلف، نوع آموزش، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی نیز در هنرستان‌های برگزیده با دقت و حساسیت بالاتری رصد و تحلیل می‌شودو در این زمینه پروپوزال طرح پژوهشی نیز در حال تهیه وتدوین می باشد.
شایان ذکر است استان های منتخب عبارتند از (شهر تهران ،شهرستانهای تهران،مازندران،گلستان،زنجان،یزد،اصفهان ،فارس ، آذربایجان شرقی،مرکزی وکرمان)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: tve.medu.ir
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com