1  |  3

برای مشتریان‌تان، بسته خدمات طراحی کنید!

برای مشتریان‌تان، بسته خدمات طراحی کنید!

تا به حال شده قصد انجام سفری را داشته باشید و با مجموعه‌ای از پیشنهادها از سوی موسسه‌های مختلفی رو به رو شوید؟ شما کدام یک از آن موسسات را انتخاب می‌کنید؟

به احتمال زیاد انتخاب شما موسسه‌ای خواهد بود که بیشترین و متنوع ترین خدمات را به شما عرضه کند.

بسته بندی خدمات را می‌توان جمع آوری و چیدمان مجموعه‌ای از خدمات همگن که در مجموع تحت عنوان یک خدمت ارائه می‌شود، تعریف کرد.

در ادامه مثال بالا می‌توان گفت شما می‌توانید از مرحله انتخاب بلیط وسیله نقلیه تا هتل و حتی نوع غذاهای هر روز خود را در طول سفر انتخاب کنید.

اما اگر تمایلی به یکی از خدمات ارايه شده نداشتید به راحتی می‌توانید آن را حذف کنید و از مابقی خدمات انتخابی خود لذت ببرید.

  «شناسایی نیاز مشتریان و راه بر طرف سازی آن از عناصر کلیدی برای بسته بندی خدمات است.»  

از جمله ویژگی های یک بسته خدمات خوب و منحصر به فرد می توان گفت:

۱.انعطاف پذیری: شما می‌توانید به راحتی خدمات انتخابی خود را تغییر دهید. برای مثال در انتخاب یکی از گرینه‌های بسته خدماتی مثل انتخاب هتل، شما از بین هتل های ۷ ستاره تا مسافرخانه‌های معمولی می‌توانید انتخاب داشته باشید. این عامل منجر به افزایش رضایت گروه‌های مختلف از مشتریان خواهد شد. با استفاده از این عامل می‌توانید رضایت اکثریت افراد را داشته باشید از مشتریانی با سطح درآمد بالا تا مشتریان با درآمد متوسط و ...

۲.متناسب با نیاز مصرف‌کننده: اگر بسته بندی خدمات به شکل مناسبی طراحی شده باشد اکثریت نیازهای مصرف کنندگان را در بر می‌گیرد. برای مثال یک گروه از مصرف‌کنندگان از شما برای تهیه بلیط و امنیت طی سفر استفاده خواهند کرد و گروهی دیگر کلیه مراحل سفر و نیازهای خود  را از طریق شما برطرف خواهند کرد.

۳.افزایش تقاضای مصرف کنندگان: در هر بخشی از بازاریابی اگر به نیاز و خواسته‌های مصرف کنندگان توجه کافی صورت گیرد، تقاضای آن‌ها افزایش می‌یابد. افزایش تقاضای مصرف کنندگان، افزایش درآمد شما را نیز به همراه دارد. فراموش نکنید در دنیای رقابتی امروز شانس پیروزی شما داشتن مشتریان وفادار و توجه کافی به آن هاست.

برای مشتریان تان، بسته خدمات طراحی کنید

پیش شرط های مهم برای طراحی بسته خدمات:

۱.نیاز به نوآوری و خلاقیت: شما باید در طراحی بسته خدماتی خود خاص باشید و انقدر تنوع و تمایز را در کار خود پر رنگ کنید که به نوعی مزیت رقابتی برای شما مطرح شود. عصر، عصر رقابت است شما در طراحی بسته خدمات با رقبای بسیار زیادی مواجه خواهید بود.

۲.نیاز به مدیریت قوی و هماهنگی قوی: به علت تنوع در ارائه خدمات و انتخاب های مختلف صورت گرفته توسط مصرف کنندگان شما باید نقش هماهنگ کننده بسیار قوی  را ایفا کنید.

به عنوان مثال:

امروزه بسیاری از شرکت‌ها به شما در فرایند جابه‌جایی منزل‌تان کمک می‌کنند. اما بسته خدمات ارايه شده بعضی از آن‌ها را می‌توان چنین عنوان کرد: ۱.در اختیار قرار دادن وسیله حمل و نقل ۲.جمع آوری وسایل منزل ۳. نظافت منزل ۴.چیدمان منزل ۵. طراحی منزل و دکوراسیون آن و ...

 

برای مشتریان‌تان، بسته خدمات طراحی کنید!

مصرف کننده به راحتی از بین گزینه‌ها می‌تواند موارد مورد نیاز خود را انتخاب کرده یا بسته‌ی خدمات شما را انتخاب کند، برای افزایش وفاداری مشتریان اگر کل بسته انتخاب شد برای آن‌ها یکی دو مورد خدمات رایگان خارج از بسته خدمات‌تان ارايه دهید.

برای مطالعه بیشتر:

چگونه ارزش‌های دلخواه مشتری را در محصول یا خدمات بگنجانیم؟

ارائه خدمات به مشتریان را هیجان‌انگیز کنید!

محصولات و خدمات در بوم ارزش پیشنهادی

نویسنده: ملیکانصیر(دانشجوارشد مدیریت بازرگانی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com