0  |  0

معرفی ظرفیت‌های کسب و کار ایرانی در فضای مجازی توسط ایران ساخت

معرفی ظرفیت‌های کسب و کار ایرانی در فضای مجازی توسط ایران ساخت

"تجربه نگاری برگزیدگان بخش رسانه های دیجیتال دومین جشنواره ایران ساخت" نشستی بود که در آن هر یک از برگزیدگان بخش رسانه های دیجیتال ایران ساخت به پتانسیل ها و ظرفیت های کسب و کار خود اشاره کردند.
 نشست تخصصی دیگری که در دومین روز از جشنواره ایران ساخت برگزار شد "تجربه نگاری برگزیدگان بخش رسانه های دیجیتال دومین جشنواره ایران ساخت" بود. در این نشست هر یک از برگزیدگان بخش رسانه های دیجیتال جشنواره توضیحاتی را از فعالیت خود ارائه دادند. اشاره به ظرفیت های کسب وکار توسط هر یک از برگزیدگان از نکاتی بود که در این نشست به چشم می خورد.
علی خان زاده دبیر اجرایی بخش رسانه های دیجیتال جشنواره اظهار کرد: سانه های دیجیتال یکی از مهمترین بسترهای توسعه کسب وکار و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در کشور هستند. بخش رسانه های دیجیتال در جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت های فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حوزه حمایت از کسب و کارهای ایرانی ایجاد شد. پس از استقبال تولیدکنندگان محتوا در جشنواره اول، جشنواره دوم نیز تعداد قابل ملاحظه‌ای اثر دریافت کرد.
خان زاده در ادامه به نرم افزارهای تلفن همراه به عنوان یکی از حوزه های بخش رسانه های دیجیتال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازارهای کسب و کار الکترونیکی متأثر از نرم افزارهای کاربردی همراه و هوشمند است. گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا سقف 120 درصد و قابلیت دسترسی آسان به رسانه های مبتنی بر تلفن همراه، از نقاط قوت این رسانه توانمند است. در این بخش نگاه خوبی به این حوزه شد و اثار خوبی نیز به جشنواره ارسال شد.
به گفته وی، شبکه های اجتماعی نیز از ظرفیت های بسیار مهمی است که می تواند عامل ارتقای فرهنگ عمومی مخاطبان نسبت به حمایت از کسب و کار ایرانی در جامعه باشد. فرهنگ سازی، تعداد کاربر، استفاده از هنر در ارایه پیام، توجه به مخاطب و سلایق مخاطب، توجه به نظرات کاربران و میزان ماندگاری فعالیت های صاحب اثر از شاخص های برگزیدگان این بخش از جشنواره است.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، از 4 دی ماه در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در خانه هنرمندان آغا به کار کرده است. این جشنواره با برنامه‌های متنوع و بخش‌های گوناگون، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و نمایش آثار از 4 دی ماه تا 8 دی ماه در خانه هنرمندان میزبان علاقمندان است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com