0  |  0

کمک‌های بلاعوض برای حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی

کمک‌های بلاعوض برای حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در خصوص حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی با ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اقداماتی را انجام خواهیم داد.
علی وحدت در نشست تخصصی با شرکت‌های دانش بنیان که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما نگاه جدی به بحث صندوق نوآوری خواهیم داشت و مشکلات و کندی‌هایی که در این مسیر وجود دارد را تسریع خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ما نگاه ویژه‌ای به توسعه بازار، ایجاد فرصت‌های صادراتی و حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت چرا که توسعه فناوری‌هایی از این دست نیاز به مشارکت مهم ما دارد، اضافه کرد: اگر صندوق نتوانسته است تاکنون این نقش مهم را به خوبی ایفا کند، امید است که در آینده بتواند اتقافات خوبی در این زمینه رقم بزند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: خراسان رضوی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و ما باید وظیفه خود را جهت کمک به شرکت‌ها انجام داده و از مسیرهای مختلفی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان وارد شویم و اقداماتی را در این راستا در نظر داشته باشیم و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز آمادگی خود را برای توسعه اینگونه فعالیت‌ها اعلام می‌کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نگاه ما به صندوق پژوهش و فناوری باید نگاه ویژه‌ای باشد و افرادی که فکر اقتصادی دارند بایستی وارد بازار کار شوند و از سهام‌هایی که به آنها ارائه می‌شود، استفاده کنند، البته صندوق نوآوری هم برنامه‌هایی را در نظر دارد تا آن‌ها را از طریق صندوق پژوهش و فناوری به تحقق برساند که این برنامه‌ها در قالب بخش‌های تخصصی و ... نیز خواهد بود.
وحدت تاکید کرد: همچنین اگر مشکلاتی برای بحث تسهیلات وجود داشته باشد آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ما باید به شرکت‎هایی که تجربه‌ای در این زمینه نداشته و احتیاج به کمک دارند، کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند وارد کار شوند و کار خود را نیز توسعه دهند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازارهای خارجی، گفت: در واقع تلاش ما این است که در بحث دموکراسی اقداماتی را انجام دهیم، همچنین در خصوص حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی نیز با ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اقداماتی را انجام خواهیم داد و در رابطه با اخذ تاییده‌های فنی هم می‌توانیم کمک‌های جدی داشته باشیم.
وحدت در ادامه در خصوص مقر استقرار شرکت‌های دانش بنیان در سفرهای خارجی، افزود: تاکید ما بر این بوده که اگر بخش خصوصی این کار را انجام دهد و آن را، راه اندازی کند، ما نیز آن را حمایت خواهیم کرد تا شرکت‌هایی که در خصوص مقر استقرارشان با مشکلاتی روبرو بوده‌اند، برطرف شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: ما به دنبال ابزارسازی‌هایی هستیم، در واقع ابزارهایی که امیدواریم فعال خواهد شد و در راستای این موضوع که آن دسته از شرکت‌هایی که می‌توانند محصولات خود را صادر کنند نیز بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه این نشست تاکید کرد ما می‌توانیم تا سقف یک میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد برای شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌سازی‌ انجام دهیم.
وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی این آمادگی را برای سبد محصولات دانش بنیانی که خرید می‌کنند، دارد و تامین‌کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب لیزینگ که این موضوع را در قالب جمعی‌تر می‌کنیم تا از سرعت بیشتری برخوردار شوند، همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در زمینه لیزینگ نیز همکاری خواهد داشت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com