0  |  0

راه اندازی مراکز نوآوری طراحی صنعتی در دانشگاهها

راه اندازی مراکز نوآوری طراحی صنعتی در دانشگاهها

محمدحسین سجادی نیری گفت: زمانی که این کار شروع شد ما یک دغدغه در معاونت علمی و ریاست جمهوری داشتیم و آن این بود که کسی دغدغه ساماندهی در طراحی صنعتی را نداشت و انتظاری از معاونت علمی با توجه به ماموریت هایی که داشت در این زمینه نبود اما معاونت علمی در این زمینه ورود کرد و پیگیر این موضوع بود و امروز این جشنواره چهار دوره را پشت سر گذاشته و نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است.
وی افزود: معاونت علمی اصولا از شرکت های دانش بنیان حمایت کرده و چون شرکت های حوزه طراحی صنعتی حائز شرایط شرکت های دانش بنیان نبوده اند از آنها حمایت نمی شد ولی طی یکسال گذشته برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق تصویب شد که به واسطه این برنامه شرکت هایی که در حوزه طراحی صنعتی فعالیت می کنند می توانند شرایط شرکت های خلاق را احراز کرده و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار باشند و همچنین شرکت های حوزه طراحی صنعتی که به سایر شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه می کنند که وارد حوزه صنعت شوند نیز به عنوان شرکت دانش بنیان از حمایت معاونت علمی برخوردارند.
سجادی نیری تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نهادینه کردن این موضوع طی یکسال گذشته فعالیت های زیادی را انجام داد تا حوزه طراحی بتواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان نقش بازی کند.
وی ادامه داد: اما ما در حوزه فضای طراحی صنعتی کمبودهایی داریم که باید آنها را پیگیری کرده و ایجاد کنیم.
سجادی نیری اظهار داشت: هنوز در حوزه طراحی صنعتی انجمن صنفی نداریم یا اگر داریم نقش پررنگی نداشته که باید فعالیت خود را بیشتر کرده تا بتوانیم آن را تقویت کنیم. همچنین باید همگی تلاش کنیم که نظام مهندسی حوزه طراحی صنعتی ایجاد شود.
دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی تصریح کرد: دانشگاهها در عرصه ایجاد اشتغال حوزه طراحی صنعتی وارد شوند و از اساتید این حوزه می خواهم در دانشگاهها، مراکز نوآوری حوزه طراحی صنعتی ایجاد کنند تا ما بتوانیم از آنها حمایت کنیم.
وی از سرمایه گذاران کشور خواست که در این حوزه ورود کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com