0  |  1

تدوین آیین نامه مالکیت فکری، ضرورت دانشگاه کارآفرین است

تدوین آیین نامه مالکیت فکری، ضرورت دانشگاه کارآفرین است

حمیدرضا مقیمی اظهار کرد: هیچ دانشگاهی یک شبه به دانشگاه نسل سوم تبدیل نمی شود، بلکه باید با تحقق برنامه هایی چون تدوین واحد درس فناوری و کارآفرینی، کارآموزی فناوری، رشته های فناوری و تدوین دوره های توانمندسازی و افزایش برنامه های مهارتی به این امر مهم دست یافت.
مدیر امور فناوری و دبیر کمیته گذار به دانشگاه نسل سوم، تعریف فلوشیپ (دوره تکمیلی تخصصی) صنعتی مدیریتی، آموزش خاص به دانشجویان نخبه و همچنین دعوت از اساتید شاغل در صنعت برای تدریس را از دیگر برنامه های مهم برای تحقق آموزش فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی عنوان کرد.
وی در ادامه تشویق و انگیزش را نیز از دیگر محورهای مهم برای نسل سوم شدن دانشگاه ها دانست و گفت: برای معادل سازی فعالیت های فناوری با فعالیت های آموزشی و پژوهشی جهت دفاع از پایان نامه ها، باید آیین نامه تدوین شود.
مقیمی افزود: افزایش کارهای بین بخشی و بین رشته ای با افزایش همکاری های بین رشته ای در دانشگاه و ایجاد رشته های میان رشته ای نیز برای نیل به این هدف اهمیت بالایی دارد.
فناوری و کارآفرینی؛ ماموریت ارزش آفرین دانشگاه های نسل سوم
مجید قاسمیان پور، معاون مرکز رشد فناوری های نوین دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ماموریت ارزش آفرین دانشگاه های نسل سوم را فناوری و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: ماموریت اصلی دانشمندان در دانشگاه ها تمرکز بر کارکردهای آموزش و پژوهش، توسعه مطلق دانش و ایجاد علوم جدید بر اساس فشار علم و فناوری و بدون تمرکز بر کشش بازار است.
قاسمیان پور در ادامه نبود سیاست گذاری کلان و معین در خصوص توسعه فناوری در دانشگاه، ضعف زیرساخت های لازم برای پژوهش های کاربردی فناورانه، عدم اختصاص منابع کافی و پایدار برای پژوهش های مبتنی بر فناوری را مهم ترین چالش های دانشگاه ها در حوزه فناوری و نوآوری عنوان کرد.
وی با تاکید بر اهمیت استقلال دانشگاه ها در فرآیند کارآفرین شدن دانشگاه ها، اظهار کرد: تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی در راستای کاربردی کردن مطالب، از دیگر اقدامات لازم جهت کارآفرین شدن دانشگاه ها است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com