0  |  0

فرش قرمز واقعی زیر پای سرمایه‌گذاران!

فرش قرمز واقعی زیر پای سرمایه‌گذاران!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه را جزو سه، چهار نقطه جذاب برای سرمایه‌گذاران در کشور دانست و گفت هر سرمایه‌گذاری که به کرمانشاه بیاید بیشتر از شرایط عادی سود می‌برد.
هدایت حاتمی در آستانه برپایی همایش فرصتهای سرمایه گذاری کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های فراوانی که برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: استان ما یکی از جذاب‌ترین مناطق کشور برای سرمایه‌گذاران است و همه امکانات و زیرساخت‌های لازم در این زمینه را دارد.
وی از استعدادهای کرمانشاه در حوزه کشاورزی یاد کرد و افزود: ما 5.5 درصد خاک مساعد کشاورزی و دو برابر میانگین کشور بارندگی و آب داریم و همین دو مورد برای راه‌اندازی هزاران کسب و کار در حوزه کشاورزی کافی است.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: از این پتانسیل می‌توان در سرمایه‌گذاری بخش شیلات، کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، دامپروری و ... استفاده کرد.
حاتمی با بیان اینکه کرمانشاه در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی جزو استان‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه کشاورزی مکانیزه در استان داریم که باعث می‌شود مزیت‌های این بخش بیشتر شود.
به گفته این مسئول، وجود آب و هوای چهار فصل در استان نیز باعث می‌شود بتوانیم همه نوع کشت گرمسیری، معتدل و سردسیری را همزمان در کرمانشاه داشته باشیم.
وی معتقد است، در کنار توسعه بخش کشاورزی می‌توان سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و ... را نیز در استان توسعه داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از 85 دهستان در سطح استان کرمانشاه، اظهار کرد: هریک از این دهستان‌ها می‌توانند مرکزی برای خدمات کشاورزی باشند.
حاتمی از مزیت کرمانشاه برای توسعه گلخانه‌ها از گلخانه‌های کوچک دو، سه هزار متری تا 50 هکتاری هم یاد کرد و گفت: اکنون در بیش از 20 نقطه استان کرمانشاه آماده ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای هستیم و حتی آماده‌ایم زیرساخت‌ها را نیز فراهم کنیم.
کرمانشاه نزدیک‌ترین نقطه به بازار عراق و سوریه
وی یکی دیگر از مزیت‌های جذاب کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران را حوزه تجارت خارجی اعلام کرد و یادآور شد: کرمانشاه تنها استان خشک و بدون آبی است که پنج بازارچه و سه گمرک فعال دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: فقط مرز سومار در 9 ماهه امسال نزدیک به 800 میلیون دلار صادرات داشته و تا پایان ماه میزان صادرات آن به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید.
حاتمی اظهار کرد: در کنار پتانسیل‌های مرزی، کرمانشاه دو منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری نزدیک به مرز دارد که در کمتر نقطه‌ای از کشور مناطق ویژه اقتصادی تا این اندازه نزدیک به مرز هستند.
وی این مراکز را زمینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات، واردات مواد اولیه، ترانزیت، انبارداری، بسته‌بندی، سورتینگ، احداث سردخانه‌ها و ... دانست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از دسترسی آسانی که کرمانشاه به بازار عراق و بازار سوریه دارد یاد کرد و افزود: بازار عراق یک بازار قوی است و صادرات به این کشور پنج برابر کل صادرات ایران به اتحادیه اروپا است.
حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 نوع کالا به عراق صادر می‌شود، عنوان کرد: در کرمانشاه زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید بسیاری از این کالاها آن هم با قیمت تمام شده ارزانتر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم از سرمایه‌گذارانی که در حوزه تولیدات صادراتی، صادرات، واردات، حمل و نقل مرزی و ... پای کار بیایند، به صورت ویژه حمایت کنیم.
سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را تمام قد حمایت می‌کنیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به مزیت‌های گردشگری استان کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذاران داشت و اظهار کرد: کرمانشاه در زمینه گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و ... امتیازات زیادی دارد که در کمتر جایی از کشور مشابه آن وجود دارد.
حاتمی اضافه کرد: تمام شهرستان‌های استان از قصرشیرین در غرب تا اورامانات و کنگاور هریک دارای جاذبه‌های گردشگری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری هستند.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان در حوزه هتلینگ، اقامتگاه‌های بوم گردی، کالاهای برند و سوغات کرمانشاه، توسعه مراکز گردشگری مانند غار قوری قلعه، ویس قرنی و ... در استان سرمایه‌گذاری کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود سدهای فراوان و پرآب در استان، از گردشگری سدها نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های استان یاد کرد.
حاتمی از حمایت مسئولان استان از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری هم خبر داد و گفت: آماده‌ایم از تمام سرمایه‌گذاران در تمام حلقه‌های مربوط به گردشگری حمایت کنیم و به آنها تسهیلات بدهیم.
کرمانشاه همه زیرساخت‌های صنعتی شدن را دارد
وی درباره مزیت‌های بخش صنعت استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: کرمانشاه همه زیرساخت‌های صنعتی شدن را دارد و مسئولان استان نیز علاقمند هستند که در این بخش کار صورت بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بازار خوبی که پیش روی صنایع کرمانشاه وجود دارد یاد کرد و افزود: تولیدات کرمانشاه می‌تواند بازارهای داخلی و خارجی را پوشش دهد.
حاتمی معتقد است، کرمانشاه زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع کشاورزی، سلولوزی، الکتریکی، برق و IT ،صنایع تبدیلی، واحدهای دانش بنیان و خصوصا صنایع غذایی را دارد.
وی اضافه کرد: در زمینه صنایع پایین دست پتروشیمی هم امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان را خدمات و اقتصاد شهری دانست و تاکید کرد: در این بخش نیز می‌توان روی مشاغل خرد، مارکتینگ، خدمات کارگاهی، خدمات بیمه‌ای و ... کار کرد.
حاتمی با بیان اینکه نباید از اقتصاد ورزش استان که عرصه‌ای بسیار سودآوری است غافل شد، تاکید کرد: کرمانشاه از دیرباز زمینه‌های تاریخی و اجتماعی ورزش را دارد که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد.
وی تصریح کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر، موسیقی و ادوات آن و ... نیز از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه است.
به گفته این مسئول، توریسم سلامت نیز می‌تواند به دلیلی قطبیتی که کرمانشاه در بسیاری از زمینه‌های پزشکی دارد، برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد.
سرمایه‌گذاران در کرمانشاه بیشتر از شرایط عادی سود می‌برند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کنار همه این مزیت‌ها تلاش کردیم اتمسفر استان نیز برای جذب سرمایه‌گذاران بهبود یابد، تاکید کرد: این مزیت‌ها در کنار فضای مناسب کسب و کار شکوفا می‌شود و جاذب سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاری که در این شرایط در کرمانشاه پای کار بیاید بیشتر از شرایط عادی سود خواهد برد.
حاتمی از اقداماتی که برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در استان انجام شده هم یاد کرد و ادامه داد: با تلاش مجموعه مدیریتی استان بنا داریم با شفافیت کارها و توسعه دولت الکترونیک، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی را تسهیل کنیم.
وی گفت: به دنبال آن هستیم که بتوانیم زمان، هزینه و مجوزهای مورد نیاز برای شروع فعالیت سرمایه‌گذاران در استان را به حداقل برسانیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه فرش قرمز به صورت واقعی برای سرمایه‌گذاران پهن خواهد شد، افزود: مدیران اقتصادی استان کار سرمایه‌گذار را همچون کار شخصی خود می دانند و با جدیت پیگیر آن هستند.
حاتمی خاطرنشان کرد: بنا داریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که تشکل‌های بخش خصوصی استان به نیابت از سرمایه‌گذاران کارهای آنها را پیگیری کنند.
وی از برنامه‌ریزی برای تقویت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان هم خبر داد و تاکید کرد: بنا داریم این مرکز به محلی برای پیگیری کار سرمایه‌گذاران تبدیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نقش دولت در امور سرمایه‌گذاران باید به صورت مداخله موثر و کنشگری باشد، تاکید کرد: در حال نزدیک کردن دولت و بخش خصوصی در استان هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد، با مجموع این اقدامات زمینه برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های خرد، متوسط و بزرگ در استان فراهم شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com