0  |  0

اقتصاد دانش بنیان استفاده از اعتماد به نفس انسان‌هاست!

اقتصاد دانش بنیان استفاده از اعتماد به نفس انسان‌هاست!

سورنا ستاری اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان استفاده از اعتماد به نفس انسان‌ها است.
وی با بیان اینکه جوانان باید یاد بگیرند از دانش خود چگونه بهره ببرند افزود: متاسفانه عمده دروس دانشگاهی به درد ایران نمی‌خورد چرا که درس‌ها بومی نیست.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش 34 میلیون دانشجو داریم که در طول تاریخ هیچ گاه در حوزه آموزش این گونه هزینه نکرده‌ایم.
ستاری با بیان اینکه افراد خاص به واسطه هزینه‌ها بالا نیامده‌اند تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که سبب شده است که در حال حاضر افرادی مانند ابوعلی سینا نداشته باشیم وابستگی به اقتصاد نفتی است.
وی با بیان اینکه سابقه اقتصاد نفتی این است که همه چیز با پول خریده می‌شود خاطرنشان کرد: در حال که هیچ کشوری بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده است و هیچ پولداری به واسطه پولش نمی‌تواند موفق و کارآفرین شود.
ستاری با بیان اینکه تا طراحی نباشد صنعت پا نمی گیرد بنابراین محیط، یک صنعت را دانش بنیان می‌کند اظهار داشت: مهم این است که استان تصمیم بگیرد در حوزه دانش بنیان به جوانان خود کمک کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: هدف ما پرورش انسان‌هایی با اعتماد به نفس بالا است برای اینکه بتوانیم جهت اقتصاد خود را عوض کنیم.
ستاری با بیان اینکه دانشجویان و اعضای هیئت علمی وظیفه دارند مشکلات استان را حل کنند تصریح کرد: اقتصاد نفنی به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری هیچ چیزی جز اکوسیستم و محیط نیست که همه به دنبال رشد و توسعه و کارافرینی باشند.
وی با بیان اینکه باید سرمایه بخش خصوصی در پژوهش بیاید خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بدانند بیش از 14 تا 15 درصد نباید متکی به دولت باشند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه کاری نکردیم که کسی بتواند در اقتصاد دانش بنیان را تعطیل کند گفت: نصف شکایت‌ها به دلیل بروکراسی‌های اداری است.
ستاری با بیان اینکه باید محیط را درست کنیم تا دانشگاه‌های استان محور حرکت شوند اظهار داشت: مشکلات استان از بیرون استان حل نمی شود چرا که مشکل وقتی حل می‌شود که افراد داخل استان برای حل مشکلات استان فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه باید محیط آموزش دادن به نیروی انسانی را فراهم کرد تا افراد بتوانند تاثیرگذار باشند افزود: قطعا مصوباتی که هست پیاده سازی و اجرا می‌شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان یادآور شد: نوآوری و نیروی انسانی بیشتر از داده‌های فیزیکی ارزش دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com