0  |  1

تدوین اساسنامه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران

تدوین اساسنامه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر محمدعلی صحرائیان با اشاره به ضرورت تأسیس پارک علم فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پارک علم و فناوری، یکی از حلقه‌های مهم دانشگاه نسل سوم و سازمانی است که هدف اصلی آن، افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در بین شرکت‌ها و مؤسسات مستقر در آن است.
وی درباره زمینه های کاری و خدمات پارک‌های علم و فناوری گفت: خدمات را باید در قالب خدمات عمومی شامل اختصاص فضای فیزیکی و اسکان و خدمات فنی و تخصصی شامل استفاده از امکانات آزمایشگاهی و انجام مشاوره‌های مالی مدیریتی و بازرگانی و راه‌اندازی استارت اپ ها تقسیم‌بندی کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره دریافت مجوز تأسیس نخستین پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال‌ها پیش درخواست تأسیس پارک علم و فناوری را داشت که به دلایلی این امر محقق نشد. دانشگاه مجوز تاسیس پارک را در آبان ماه ۱۳۹۷ از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت کرد.
صحرائیان افزود: پس از اخذ مجوز، قطعه زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در منطقه ۱۸ تهران برای ایجاد پارک علم و فناوری اختصاص داده‌شده و نقشه اولیه آن نیز طراحی‌شده است. گام بعدی، ایجاد شورای راهبردی پارک علم و فناوری است که احکام آن توسط رییس دانشگاه ابلاغ شد.
وی گفت: این شورا از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل‌شده است. انتخاب اعضای حقیقی براساس تجربیاتی که در حوزه فناوری دارند و افراد صاحب‌نظر و فناوری هستند صورت گرفته است. اعضای حقوقی نیز روسای دانشکده‌هایی هستند که بیشترین ارتباط را با حوزه فناوری دارند مانند دانشکده‌های داروسازی، فناوری‌های نوین و پزشکی.
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وظایف شورای راهبردی گفت: وظیفه شورا شامل تهیه اساسنامه پارک و تعیین برنامه عملیاتی ۵ ساله برای طرح و تصویب در جلسه هیئت‌امنا، تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه پارک، معرفی مدیر اجرایی پیگیری کننده کارهای اجرایی پارک، است.
وی گفت: تدوین و تصویب طرح‌های توسعه‌ای پارک، تهیه و پیشنهاد دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد پارک و تصمیم‌گیری درباره نحوه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی در راه‌اندازی پارک از دیگر وظایف شورای راهبردی است.
صحرائیان یادآور شد: طی یکی دو هفته آینده اولین جلسات شورا، با حضور دکتر دیناروند به‌عنوان رئیس شورا برگزار می‌شود. اولین اقدام این شورا نیز تهیه اساسنامه و تصویب آن در هیئت‌امنا و آغاز مراحل ساخت پارک علم و فناوری است. برای تأمین بودجه این پروژه نیز علاوه بر اعتبارات دانشگاه از کمک شرکت‌های خصوصی و خیرین نیز استفاده می‌شود تا روند اجرایی تأسیس پارک با سرعت بیشتری صورت گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com